نکاتی درباره تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ

ممکن است هنگامی که کوچکترین ایرادی از ماشین ظرفشویی خود میبینید سریعا به فکر هزینه تعمیر، تشخیص صحیح و اصولی توسط کارشناس مربوطه و … خواهید افتاد. شاید برایتان جالب باشد که برخی از این ایرادها اصلا نیازی به مراجعه متخصص جهت تعمیر ندارند ولی در صورتی که مشکل برایتان حاد باشد نیاز دارید یک فرد متخصص، با قیمت مناسب، تشخیص دقیق و… جهت تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ به محل مورد نظر مراجعه نماید. متخصصین تعمیر ظرفشویی سامسونگ برای ارائه این خدمت به صورت دقیق، با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن آماده خدمت رسانی به شما هستند. برای این کار کافیست بر روی دکمه ثبت درخواست تعمیر کلیک کنید تا کارشناسان ما با دریافت اطلاعات ضروری جهت مشاوره و مراجعه دقیق با شما تماس حاصل نمایند.

ثبت درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

شما مشتریان گرامی میتوانید با تکمیل این فرم به متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ اکسیر سرویس امکان خدمات رسانی دقیق تری را بدهید. در صورت تمایل میتوانید اقدام به تکمیل فرم نموده و یا با کارشناسان ما جهت مشاوره تلفنی آنلاین تماس حاصل نمایید

دیگر خدمات ما

برتری خدمات ما

expert

متخصصین حرفه ای

متخصصین مجرب ما با چندین سال سابقه درخشان در خدمت شما هستند.

badge

تضمین کیفیت

تمامی خدمات ارائه شده توسط تیم اکسیر سرویس کاملا تضمین میشود

customer-support

پشتیبانی 24 ساعته

متخصصین ما چه از طریق تماس تلفنی و چه از طریق چت آنلاین  آماده خدمت رسانی هستند

سوالات متداول

چه تضمینی بابت سرویس وجود دارد؟

تیم اکسیر سرویس برای تمامی خدمات خود ضمانت کتبی 6 ماهه میدهد تا مشتریان گرامی بابت خدمات ارائه شده رضایت کامل داشته باشند

نحوه ثبت درخواست به چه صورت است؟

شما مشتریان گرامی میتوانید با زدن بر روی ثبت درخواست تعمیر نوع خدمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به ثبت سفارش نماید

پس از ثبت درخواست چقدر زمان میبرد تا کارشناس اعزام شود؟

بلافاصله پس از ثبت درخواست کارشناسان اکسیر سرویس با شما تماس حاصل مینمایند تا راهنمایی لازم خدمت شما ارائه کنند.

هزینه تعمیرات به چه صورت محاسبه میشود؟

هزینه تعمیرات با توجه به نوع خدمت، قطعات مورد نیاز و… متغیر است و با کمترین قیمت ممکن کارشناسان ما اقدام به رفع عیب خواهند کرد.

چگونه میتوان از تخصص کارشناس ارسال شده مطلع شد

تمامی متخصصین اکسیر سرویس دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات آماده خدمت رسانی هستند.

عیب یابی به چه صورت انجام میشود؟

پس از ثبت سفارش کارشناسان با شما تماس حاصل نموده تا در صورت امکان با پرسیدن چند سوال عیب یابی کنند. در غیر اینصورت کارشناسان اقدام به عیب یابی حضوری خواهند کرد.

آیا این امکان وجود دارد که قبل از اعزام کارشناس از خرابی عکس ارسال نمود؟

بله شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی از عیب مورد نظر عکس برداری نموده تا کارشناسان ما بتوانند در صورت امکان عیب را تشخیص دهند.

مراحل ثبت کار

ثبت درخواست

در قدم اول شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به ثبت سفارش نمایید
قدم اول

تماس کارشناس با شما

پس از ثبت کارشناس با شما تماس گرفته و سوالات لازم را مطرح خواهد کرد
قدم دوم

حضور کارشناس در محل

کارشناس پس از خرید قطعات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن در محل حاضر خواهد شد
قدم سوم

دریافت دستمزد

کارشناس پس از اتمام تعمیر اقدام به دریافت دستمزد خواهد کرد.
مرحله آخر

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از محبوب ترین ماشین های موجود در بازار است. آنها شیک، مدرن هستند و دارای ویژگی های مختلفی هستند که آنها را از سایر ماشین های ظرفشویی متمایز می کند. با این حال، این ماشین ظرفشویی های شیک مستعد مشکلات مختلفی هستند. شایع ترین مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ شامل مشکلات تمیز کردن، تخلیه نشدن، پر نشدن آب، مشکلات پنل نمایشگر و  روشن نشدن است. این مشکلات خیلی جدی نیستند، اگر شما بدانید که چگونه عیب یابی کنید، برخی از این ایرادات نیاز به تعمیرات دارند در اینجا قصد داریم برخی از این ایرادات شایع را مطرح نماییم تا شما بتوانید بدون نیاز تعمیرکار به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ و رفع مشکلات آن بپردازید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ ظرف ها را تمیز نمی کند

این مشکل به این دلیل است که چاقو، چنگال و قاشق به درستی روی جا ظروف قرار نگرفته است. راه حل بسیار ساده است، همانطور که در زیر ذکر شده است. اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی را باز کنید و مطمئن شوید که ظروف مانع از خروج فاضلاب نمی‌شوند.
همچنین بررسی کنید که آیا لیوان یا فنجانی روی هم قرار گرفته است یا خیر. این موضوع می تواند جریان آب را مختل کند.
ماشین ظرفشویی خود را خالی کنید و آن را با مخلوط سرکه و آب بشویید تا هرگونه باقیمانده در دستگاه شما پاک شود.

با گذشت زمان، ذرات غذا می توانند در سوراخ های کوچک بازوهای اسپری گیر کنند. این بر فشار آب خارج شده از بازوهای اسپری و توانایی آنها برای تمیز کردن کافی تأثیر می گذارد.

ذرات غذا همچنین می توانند در مجموعه فیلتر گیر کرده و بر توانایی تمیز کردن ماشین ظرفشویی تأثیر بگذارند. بسته به مدل، ممکن است بتوانید فیلتر را با چرخاندن قسمت بالایی آن بردارید. در غیر این صورت باید پیچ ​​های محکم کننده مجموعه فیلتر را بردارید

  • برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید و آب ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
  • قفسه ظروف پایینی را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  • بازوهای اسپری را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  • در اکثر مدل ها می توان آنها را با دست باز کرد.
  • اگر نمی توان آنها را جدا کرد، باید آنها را از داخل ماشین ظرفشویی تمیز کنید.
  • سینک یا سطل را با آب داغ پر کنید. سپس صابون و یک فنجان سرکه سفید را اضافه کنید.
  • بازوهای اسپری را در آب بشویید.
  • برای از بین بردن تجمع در سوراخ های بازوی اسپری از یک برس یا پیک فلزی استفاده کنید.
  • بهتر است از خلال دندان استفاده نکنید، زیرا ممکن است بشکند و برای همیشه در سوراخ بازوی اسپری قرار گیرد.

برای تمیز کردن مجموعه فیلتر:

با خاموش شدن برق و آب و برداشتن بازوهای اسپری، بالای فیلتر را بچرخانید تا از ماشین ظرفشویی خارج شود. اگر فیلتر را نمی توان به راحتی جدا کرد، بررسی کنید که آیا پیچ هایی روی مجموعه فیلتر وجود دارد که می توان آنها را جدا کرد.

ممکن است لازم باشد دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را برای دستورالعمل های حذف فیلتر بررسی کنید. اگر نمی توانید فیلتر را بردارید، کف ماشین ظرفشویی را با آب داغ و سرکه سفید تمیز کنید.
بسته به مدل، ممکن است لازم باشد از پیچ گوشتی برای جدا کردن لوله های آب استفاده کنید. به دنبال پروانه ای باشید که با پیچ محکم شده باشد. پیچ را باز کنید و پروانه را بردارید. هر گونه زباله را پاکسازی کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی کند

دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند به دلیل گرفتگی فیلتر پمپ یا شلنگ تخلیه باشد. شما باید یک چرخه را بدون ظروف داخل آن انجام دهید و سپس قسمت زیرین ماشین لباسشویی را برای هر گونه مانع بررسی کنید و سپس آن موانع را پاک کنید. از این رو، با انجام این مراحل می توانید ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را تعمیر کنید و از پر شدن آب کثیف آشپزخانه خود جلوگیری کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ با آب پر نمی شود

  • یکی از دلایل احتمالی، شیر آب است که ممکن است به درستی باز یا قرار نگیرد. بنابراین، آب نمی تواند به صفحه ورودی برسد و با آب پر شود.
  • یکی دیگر از دلایل احتمالی ممکن است این باشد که صفحه ورودی ممکن است مسدود شده باشد و از رسیدن آب به آن و پر شدن آن در داخل دستگاه جلوگیری کند.
  • یکی دیگر از دلایل ممکن است نشتی در خطی که آب را به ماشین ظرفشویی می برد یا نشتی در قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی باشد.

اما، اگر مشکلات مداوم را تجربه می‌کنید، حتماً با یک تعمیر کار ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید تا بتواند ایراد دستگاه شما را برای به درستی تشخیص دهد.

صفحه لمسی ماشین ظرفشویی سامسونگ کار نمی کند

پد لمسی بخش مهمی از ماشین ظرفشویی است. اینجا جایی است که اکثر عملکردهای اساسی مانند چرخه شستشو و گزینه های آبکشی را کنترل می کنید. تاچ پدهای سامسونگ دارای یک صفحه نمایش هستند که تمام گزینه های شستشوی شما را به شما نشان می دهد. همچنین زمان باقی مانده در هر چرخه را نمایش می دهد.

اگر در صفحه نمایش سامسونگ با مشکل مواجه هستید یا تاچ پد کار نمی کند، به این معنی است که نمایشگر خراب است. بنابراین، لازم است شما برای رفع این مشکل با تعمیر کار ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.

 ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن نمی شود

با بررسی اینکه آیا یکی از مشکلات زیر ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد، شروع کنید:

  • سیم برق از ماشین ظرفشویی جدا شده یا از آن جدا شده است.
  • منبع آب ماشین ظرفشویی شما قطع شده است.
  • ممکن است اخیراً قطعی برق  در منطقه رخ داده باشد.
  • ممکن است پس از استفاده در را باز گذاشته باشید.
  • ممکن است قطع کننده مدار ماشین ظرفشویی قطع شده باشد و باید دوباره تنظیم شود.
  • پریز برقی که ماشین ظرفشویی خود را به آن وصل می کنید ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ ظرف ها را خشک نمی کند

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ است که این روزها بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. راه هایی برای رفع آن وجود دارد. یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها این است که آن را در حالت هوا خشک اجرا کنید که ظرف یکی دو ساعت ظرف‌های شما را خشک می‌کند.

با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که ماشین ظرفشویی شما ممکن است ظروف شما را خشک نکند. از چیز ساده‌ای مانند اجرای آن در چرخه اشتباه گرفته تا چیز پیچیده‌تری مانند المنت گرمایش معیوب، می‌تواند دلایل مختلفی برای این مشکل داشته باشد.

دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ کار نمی کنند

اگر متوجه شدید که دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ شما از کار افتاده اند، یک راه حل آسان برای مشکل وجود دارد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای قابلیتی به نام دکمه Half Load Option است که به شما امکان می دهد آب و انرژی کمتری مصرف کنید.

واشر را روی نیمی از اندازه بار کار کنید.

اگر دکمه‌ها به‌طور تصادفی خیلی شدید یا با فشار زیاد یا فقط کثیف فشار داده شوند، ممکن است کار نکنند. وقتی دکمه‌ها کثیف می‌شوند، روی حساسیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث از کار افتادن آن‌ها شود.

برای حل این مشکل، کافی است یک سواب پنبه ای آغشته به الکل بردارید و به آرامی هر دکمه را جداگانه تمیز کنید. پس از تمیز کردن هر دکمه، آن را با فشار محکم روی آن تست کنید تا مطمئن شوید که دکمه ها دوباره بدون مشکل کار می کنند.

روشن و خاموش کردن ماشین ظرفشویی

اولین راه حل ممکن، تغییر تنظیمات قدرت ماشین ظرفشویی است. به سادگی آن را از منبع تغذیه خود جدا کرده و دوباره وصل کنید. پس از آن ماشین ظرفشویی باید روشن شود.

راه حل دیگر تعویض اتصالات در موتور است. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. نیاز به جدا کردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی و کار با سیم های ولتاژ بالا دارد.

سومین راه حل ممکن، تعویض یا تعمیر یکی از بردهای مدار است. این مشکل ممکن است مربوط به ترموستات معیوب یا سوئیچ رله معیوب باشد (مخصوصاً سوئیچ رله K1).

ماشین ظرفشویی خاموش نمی شود

ماشین ظرفشویی سامسونگ طوری طراحی شده است که پس از اتمام چرخه شستشو به طور خودکار خاموش می شود. گاهی اوقات ممکن است حتی پس از اتمام شستشو خاموش نشوند.

دلیل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی معمولاً معیوب بودن منبع تغذیه یا معیوب بودن مجموعه قفل در است. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که آیا برقی به ماشین ظرفشویی می رود یا خیر و سپس بررسی کنید که آیا می توان آن را در چرخه های خود شنید.

همچنین بررسی کنید که آیا مجموعه قفل درب نابجا یا شکسته است. اگر پاسخ مثبت است، باید آن را از طریق مرکز خدمات سامسونگ یا تعمیر کار ماشین ظرفشویی سامسونگ تعمیر کنید.

نور سنگین ماشین ظرفشویی سامسونگ چشمک می زند

چراغ چشمک زن معمولاً به دلیل نصب نامناسب سیم برق ماشین ظرفشویی یا در برخی موارد شیر تامین آب است. ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای چراغ سنگینی است که با توجه به کد خطایی که تشخیص می دهد در الگوهای مختلف چشمک می زند.

مشکل ممکن است ناشی از مواردی مانند:

  1. نصب نامناسب سیم برق ماشین ظرفشویی
  2. شیر تامین آب به درستی کار نمی کند
  3. فیلتر مسدود شده در پایین دستگاه

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • سیم برق و خط تغذیه آب را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.
  • در اکثر مدل ها، این قطعه پلاستیکی است که می توانید آن را از پشت ماشین ظرفشویی بیرون بکشید.
  • اما بسته به مدل و مدل ممکن است چیز دیگری باشد.
  • قبل از ادامه کار، پنج دقیقه یا تا زمانی که تمام آب داغ تخلیه شود، صبر کنید
  • دکمه “POWER” را برای حداقل 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا برق به طور کامل خاموش شود
  • دکمه “RESET” را حداقل 3-5 ثانیه فشار دهید، منتظر بمانید تا چراغ تنظیم مجدد خاموش شود و سپس خط تامین آب را تعویض کنید.
  • سیم برق را به برق وصل کنید و برق را روشن کنید.

مشکل در تنظیمات چرخه ماشین ظرفشویی

مشکلات تنظیم چرخه ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند علت روشن نشدن باشد. 

  1. قبل از فشار دادن دکمه استارت دستگاه باید یک چرخه را انتخاب کنید.
  2. شروع تاخیر یا قفل کودک را بررسی کنید.
  3. اگر شروع به تأخیر یا قفل کودک را انتخاب کنید، ماشین ظرفشویی شما روشن نمی شود. بنابراین، وقتی می خواهید شروع کنید، نباید این گزینه ها را فعال کنید.
  4. هر کد خطایی را که نمایش داده می شود، ارزیابی کنید.
  5. پد لمسی آسیب دیده یا مرطوب – اگر خیس است، آن را با یک پارچه پاک کنید تا خشک شود.
  6. هنگامی که تاچ پد آسیب دید باید آن را تعویض کنید.
  7. اگر پد لمسی آسیب دیده باشد، با فشار دادن دکمه‌های متعدد نمی‌توانند پاسخ دهند.

قطعات معیوب

اگر هر یک از قطعات آسیب دیده باشد، ماشین ظرفشویی روشن نمی شود.

  • فیوز حرارتی معیوب: اگر ماشین ظرفشویی شما بیش از حد گرم شود، فیوز حرارتی منفجر می شود تا برق دستگاه قطع شود. گاهی اوقات اگر فیوز معیوب باشد منفجر می شود. تست با مولتی متر برای بررسی فیوز نشان دهنده ناپیوستگی است. در صورت عدم ادامه، باید تعویض شود.
  • هنگام پردازش دستورات ماشین ظرفشویی، برد کنترل را بررسی کنید. اگر خراب شود، دستگاه شما راه اندازی نمی شود. برای تعویض برد در صورت نیاز باید با یک تکنسین مشورت کنید.
  • زمان را بررسی کنید. تایمر با برد کنترلی کار می‌کند که در زمان‌های مناسب، نیرو را برای عملکردهای مناسب ماشین فراهم می‌کند. یک تایمر آسیب دیده برق راه اندازی دستگاه را تامین نمی کند و باید آن را تعویض کند.

ماشین ظرفشویی نشتی دارد

اگر ماشین ظرفشویی نشتی داشته باشد، معمولاً ناشی از معیوب بودن شیر ورودی آب، آب بند درب یا شلنگ تخلیه است. برای تشخیص مشکل، بررسی کنید که نشتی از کجا آمده است. اگر به نظر نمی‌رسد آب از یک درزگیر فرسوده در می‌آید، با برداشتن پانل دسترسی پایین یا صفحه ضربه به شما اجازه می‌دهد ببینید کدام قسمت باعث نشتی شده است.

با گذشت زمان، شیلنگ های ماشین ظرفشویی (شلنگ تخلیه، شیلنگ پمپ، خط تامین آب) ممکن است شل شوند، یا ممکن است مهر و موم خراب شود. شیلنگ ها همچنین می توانند ترک بخورند و باعث نشت آب شوند. اگر متوجه مشکلی در شیلنگ ماشین ظرفشویی شدید، باید آن را تعویض کنید. درزگیر درب ماشین ظرفشویی فرسوده را به جای تلاش برای تعمیر آن، تعویض کنید.

شیر ورودی آب میزان آبی که ماشین ظرفشویی را پر می کند را کنترل می کند. اگر سوپاپ در حالت باز گیر کند، می تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی شود. این شیر به شیلنگ های تامین آب متصل است که آب را به داخل ماشین ظرفشویی می آورد و وان ماشین ظرفشویی را پر می کند. اگر شیر ورودی آب معیوب باشد، باید تعویض شود.

رفع مشکلات زهکشی

  • اگر ماشین ظرفشویی دارید، از جمله فیلتر، دفع زباله و شکاف هوا را تمیز کنید.
  • بررسی کنید که شلنگ تخلیه پیچ خورده نباشد.
  • بررسی کنید که اگر به کابینت سینک (یک حلقه بالا) وصل شده باشد، به درستی وصل شده باشد و فاضلاب به ماشین ظرفشویی برنگردد.
  • شلنگ تخلیه را جدا کنید و مطمئن شوید که مسدود نشده است.
  • پانل دسترسی پایین یا صفحه ضربه ای را بردارید و پمپ را برای علائم آسیب، به ویژه به پروانه بررسی کنید.
  • شیر چک خروجی یا محفظه پمپ تخلیه را برای علائم آسیب بررسی کنید.
  • کیت شیر ​​برقی روی پمپ تخلیه را برای ایراد بررسی کنید.
  • پمپ و شیر برقی را برای تداوم با مولتی متر تست کنید.
  • قطعات معیوب را تعویض کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در کرج:

  • عظیمیه کرج
  • مهرشهر کرج
  • گوهردشت کرج
  • باغستان کرج
  • مهرویلا کرج
  • شاهین ویلا کرج
  • دهقان ویلا کرج
  • طالقانی کرج
  • تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در مصباح کرج
  • آزادگان کرج
  • کیانشهر کرج
  • ماهدشت کرج
  • نظرآباد کرج
  • هشتگرد کرج
  • کمالشهر کرج
  • اندیشه کرج
  • کردان کرج
  • تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در سهیلیه کرج
  • اقدسیه کرج
  • دولت آباد کرج
  • جهانشهر کرج