یخچال

شکستگی داخل یخچال | 7 علت ترک خوردن داخل فریزر + تعمیر

شکستگی داخل یخچال

شکستگی داخل یخچال | شکستن کشو و یا قفسه ها داخلی یخچال 

مهم‌ترین وسیله برقی منزل شما چیست؟ معمولا در هر خانه پرکاربردترین وسایل تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماکروویو، ماشین ظرفشویی و یخچال است. اما یخچال به دلیل نگه‌داری از مواد غذایی و جلوگیری از فساد مواد اهمیت بیشتری نسبت به باقی موارد دارد. به دلیل اینکه بیشترین میزان مصرف و بالاترین میزان روشن بودن را دارد خرابی آن هم بسیار بالا است. اما همیشه خرابی این دستگاه خاموشی ناگهانی یا به شکلی نیست که دیگر نتوان از آن استفاده کرد. گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که دستگاه می‌تواند به کار خود ادامه بدهد ولی بهتر است که سریعتر فکری به حال آن بکنیم. مانندشکستگی داخل فریزر یا یخچال

این حالت زمانی رخ می‌دهد که جسمی سنگین یا فشار بیش از حد به داخل کابین این دستگاه آورده باشیم. شاید با وجود این اتفاق همان لحظه اثری در کارکرد دستگاه نداشته باشد ولی به مرور و گذشت چند روز آسیب بسیار جدی به آن وارد می‌کند. فضای داخلی این وسیله طوری طراحی شده که نباید هیچ تبادل دمایی با بیرون از محیط داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است که موتور دستگاه بسوزد.

تماس با ما

در این مطلب از اکسیر سرویس به سراغ شکستگی داخل یخچال رفته و دلایل ترک خوردن را بررسی کرده ایم.

دلایل شکستگی داخل یخچال

اکثر لوازم داخل یخچال از پلاستیک فشرده، شیشه یا فلز ساخته شده و طبیعی است که تحت فشار زیاد توان خود را از دست بدهند و بشکنند. چند دلیل که باعث شکسته شدن درون یا قفسه های یخچال می‌شوند را در زیر می‌بینیم:

  1. ضربه خوردن ناگهانی به قفسه های درون یخچال
  2. ضربه خودن به خود یخچال هنگام جابجایی یا اسباب کشی
  3. بیرون کشیدن قفسه ها یا طبقات داخلی یخچال
  4. سرمای بیش از اندازه درون یخچال
  5. گرم شدن داخل یخچال
  6. قرار دادن مکرر غذاهای گرم درون این وسیله
  7. ضربه زدن هنگام تمیز کردن یا جداکردن برفک از فریزر

زمانی که این وسیله را باز می‌کنید اولین چیزی که به چشم می‌خورد بدنه سفید درون آن همراه با قفسه ها است. به این بدنه سفید لاینر گفته می‌شود. وظیفه لاینر که از جنس پلاستیک است پوشاندن سیم‌ها و باقی قطعات و وکیوم کردن درون یخچال فریزر است. بیشترین میزان شکستگی در این قسمت یعنی لاینر است.

اگر شکستگی داخل فریزر را تعمیر نکنیم چه می‌شود؟

  • مهمترین و اولین آسیبی که از این کار به دستگاه می‌رسد، بالا رفتن امکان سوختن موتور یخچال است. باید این نکته را بدانید که سوختن این وسیله یعنی از کار افتادن کل یخچال و عملا دیگر دستگاه کارایی برای شما ندارد. همچنین مهمترین وسیله یخچال فریزر موتور آن است. تعمیر این وسیله بسیار هزینه بردار است و گران تمام می‌شود.
  • گسترش بیشتر ترک خوردی از آسیب‌های دیگر این وسیله است. هرچه ترک کمتر و تازه تر باشه راحت تر تعمیر می‌شود و خرج کمتری برای شما دارد. گاهی اوقات با تعمیر یک تکه رفع نشده و باید کل لاینر تعویض شود که این کار بسیار پر هزینه و زمان بر است.
  • آسیب دیگر بوی بد یخچال است.
  • اگر یخچالتان از سری های قدمی باشد و یا از برندهای متفرقه و همچنین متاسفانه در صورت گسترش پیدا کردن شکستگی داخل یخچال امکان جایگزینی به دلیل نبود قطعات اصلی یا فرعی وجود ندارد.

برای تعمیر آبسردکن روی لینک کلیک کنید.

 نحوه جلوگیری از علت ترک خوردن داخل فریزر

  1. ظروف بزرگ و سنگین را تا حد امکان درون یخچال قرار ندهید.
  2. غذای داغ یا حتی ولرم را درون یخچال قرار ندهید.
  3. برفک های درون فریزر را به هیچ عنوان با چاقو یا اجسام خیلی تیز تمیز نکنید. بهتر است که با دستمال و یا آب ذاغ این کار را انجام دهید.
  4. برای تمیز کردن و یا بیرون آوردن قفسه های داخلی از زور استفاده نکنید.
  5. دقت کنید که با احتیاط اجسام را درون یخچال قرار دهید و مواظب باشید.
  6. دمای یخچال بیش از حد بالا یا پایین نباشد.
  7. دقت کنید در موقع خرید این وسیله یا تعویض قفسه های آن از شلف هایی استفاده کنید که کلفت تر هستند و امکان شکستن کمتری دارند.

هزینه تعمیر یخچال و فریزر را در این مطلب بخوانید.

خودمان هم می‌توانیم شکستن کشوی یخچال یا شکستگی یخچال را برطرف کنیم؟

اگر شکستگی یا ترک خوردگی ناچیز باشد و یا تمایلی به همکاری و کمک گرفتن از تعمیرگاه های یخچال نداشته باشید، می‌توانید از چسب برای ترک داخل یخچال استفاده کنید. در بسیاری از ترک خوردگی ها از چسب آکواریوم هم می‌توان استفاده کرد تا جلوی هوا را بگیرید. حتما با دقت و تمامی ترک را با چسب بپوشانید. همانطور که در بالا اشاره شد اگر هوا وارد کابینه شود و یا دما عوض شود موتور یخچال باید کار بیشتری بکند تا دما را به حالت عادی برگرداند.

شکستن کشوهای یخچال فریزر

اگر با عجله و بدون دقت کشوهای این وسیله را باز می‌کنید حتما منتظر باشید تا به زودی کشوها آسیب ببینند.

تماس با ما

متاسفانه، بسیاری از ما بدون توجه به شکننده بودن کشوها، بسیار محکم و با عجله آن ها را به بیرون می کشیم و می بندیم. با انجام این رفتارهای اشتباه، ترک های کوچکی روی کشوها شکل می گیرد که کم کم بزرگ شده، و باعث شکستگی کلی این قطعات می شوند. اگر یخچالتان قدیمی است که باید خیلی بیشتر مراقب باشید. هرچه لوازم ما قدیمی تر باشد قطعات آن کمتر در بازار پیدا می‌شوند.

هزینه تعمیر تلویزیون را ر این مطلب بخوانید.

جمع بندی 

گاهی اوقات به دلیل سهل انگاری اتفاقاتی برای لوازم منزل پیش می‌آید که تعمیر آن بسیار پر هزینه بوده و آزار دهنده است. شکستن درون یخچال که منظور بدنه و قفسه های دستگاه یا کشوها هستند از این دسته موارد است. معمولا شکستگی کابین داخل یخچال به دلیل فشار بیش از حد یا درست استفاده نکردن از این وسیله بوجود می‌آید. شکستگی داخل یخچال فقط برای کابین بوجود نمی‌آید و ممکن است قفسه های این وسیله هم آسیب ببیند. شکستن قفسه ها هزینه کمتری به نسبت کابین دارد و خرابی کمتری بوجود میآورد.

حتما دقت کنید که ترک خوردن کابین درون یخچال یا لاینر باید سریعا برطرف شود تا آسیبی به دیگر قطعات یخچال نرساند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *