یخچال

خدمات رنگ کردن یخچال | آموزش ترمیم رنگ یخچال در 9 مرحله

رنگ کردن یخچال

رنگ کردن یخچال

بیشتر لوازم خانگی در ایران به رنگ‌های سفید یخچالی یا درنهایت سیلور یا نقره ای هستند. یخچال‌های رنگی با برندهای مختلفی مثل اسمگ یا در سال‌های جدید شرکت امرسان و اسنوا تولید کرده اند. اگر لوازم خانه شما رنگی باشد و بخواهید رنگ یخچالتان را با بقیه وسایل هماهنگ کنید یا باید هزینه بیشتری برای این وسیله بپردازید و یا اصلا رنگ مورد نظر را پیدا نخواهید کرد.

از طرفی بعد از گذشت چندین سال از خریداری یخچالهای سفید یا سیلور به دلیل رطوبت و چربی هایی که در محیط آشپزخانه وجود دارد، رنگ این وسیله کدر و کثیف می‌شود. راه حل این مشکلات و رسیدن به رنگ دلخواه رنگ کردن این وسیله است.  در بعضی موارد هم تنها تکه ای از رنگ این وسیله از بین رفته و نیاز است همان تکه بازسازی و احیا شود.

تماس با ما

در این مطلب از سایت لوازم خانگی اکسیر سرویس به سراغ رنگی کردن یخچال و فریزر رفته ایم.

چرا باید یخچال را رنگ کنیم؟

چند دلیل مهم که در بالا هم گفته شد دلایل اصلی برای رنگی کردن یخچال و فریرز است. معمولا درب یخچال دچار رنگ پریدگی می‌شود.

  1. اگر رنگ مورد علاقه خود را پیدا نکرده اید برای هماهنگی با دیگر وسایل خانه یا آشپزخانه خود می‌توانید رنگ یخچال را تغییر دهید.
  2. اگر هزینه خریداری کردن رنگ یخچال مد نظرتان سنگین است و توان خرید آن را ندارید.
  3. اگر بعد از گذشت مدتی رنگ این وسیله کدر یا کثیف شده و یا این رنگ دل شما را زده است می‌توانید نقاشی درب یخچال انجام دهید.
  4. کنده شدن قسمتی از رنگ در یخچال میتواند انگیزه شما از نقاشی درب یخچال باشد.

یا هر دلیل دیگری هم دارید می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. جهت تعمیر ماکروفر روی لینک کلیک کنید.

برای ترمیم رنگ در یخچال از چه رنگی استفاده کنیم؟

به صورت معمول سه نوع رنگ برای رنگ کردن یخچال بیشتر وجود ندارد. به مطلب زیر دقت کنید که اگر خودتا تصمیم به انجام این کار دارید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

  • اسپری رنگی
  • رنگ های روغنی
  • رنگهای اکریلیک

برای تعمیر پنل تلویزیون روی لینک کلیک کنید.

اسپری رنگ مخصوص یخچال برای رنگ کردن یخچال

معمولا برای بیشتر لوازم خانگی یا حتی در بسیاری از موارد از این مدل رنگ استفاده می‌شود. این مدل رنگ این امکان را فراهام آورده که همه افراد بدون کمک به شرکتهای تعمیرات لوازم خانگی و یا افراد تکنسین حرفه ای بتوانند وسایل در منزل خود را بدون هیچ دردسری رنگ نمایند. اگر از اسپری رنگ استفاده میکنید باید دستتون رو در فاصله ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری یخچال بگیرید. نکات مهم در این بخش به شرح زیر است:

  1. اسپری را کمی با فاصله از یخچال بگیرید و بعد رنگ کنید.
  2. رنگ را به صورت یکنواخت بپاچید.
  3. بهتر است این کار را در یک فضای باز و بدون نگرانی از رنگ شدن در و دیوار انجام دهید. اسپری ها به صورت پخش کار می‌کنند و ممکن است که نواحی اطراف وسیله را هم رنگ کنند.
  4. در فضایی که قرار است این کار را انجام دهید دقت کنید که تهویه مناسب وجود داشته باشد و همچنین از ماسک برای این کار استفاده کنید تا آسیبی به خودتان نرسد.

رنگ‌های روغنی برای نقاشی درب یخچال

همانطور که از اسم آنها پیداست، پایه این رنگ روغن است و به صورت چرب هستند. کار با این مدل رنگ نیاز به تجربه و تخصص دارد و یا دقت بالایی را می‌طلبد. این مدل رنگها به دلیل روغنی بودن و چرب بودن دیر خشک شده و نیاز به زمان زیادی دارند. مزیت این رنگها دوام و کارایی بسیار بالای آنها است.

در این مورد هم بهتر است فضای باز و کافی برای رنگ کردن داشته باشید تا اگر رنگ روی زمین یا دیوار پاشید نگران پاک کردن آن نباشید.

دلیل روشن نشدن یخچال چیست؟ برای دیدن این مقاله روی لینک کلیک کنید.

رنگهای اکریلیک برای پریدن رنگ یخچال

پایه رنگ های اکریلیک آب است. یعنی با آب پاک می‌شوند و نباید نگران دیر خشک شدن آنها باشید. این رنگ ها برعکس رنگهای روغن مقاومت کمی دارند ولی کار کردن با آنها بسیار راحت تر از رنگای دیگر است. در این مورد هم بهتر است فضای باز و کافی برای رنگ کردن داشته باشید تا اگر رنگ روی زمین یا دیوار پاشید نگران پاک کردن آن نباشید.

ابزار مناسب برای رنگ کردن یخچال

با توجه به مطلبی که در بالا گفته شد، رنگ کردن این وسیله بسیار بستگی به نوع رنگ شما دارد. مثلا برای اسپری کردن فقط از اسپری می‌توان استفاده کرد و نیازی به ابزار خاصی ندارد.

رنگ های اکریلیک با غلطک و رنگ های روغنی با قلم مو مورد استفاده قرار میگیرند.

هزینه تعمیر کولر گازی را در این مقاله بخوانید.

مراحل ترمیم رنگ در یخچال چرمی و…

  1. همانطور که در بالا گفته شد، در ابتدا لازم است که این وسیله در محیطی قرار دهید که نگرانی برای پخش شدن یا پاچیدن رنگ به اطراف آن نباشید. اگر فضای مناسب ندارید بهتر است که یخچال را روی یک مشما یا وسیله ای قرار دهید که از پاچش رنگ به محیط جلوگیری کند.
  2. رنگ مورد نظر خود را انخاب و خریداری کنید. دقت کنید که این کار به آسانی انجام نمی‌شود، پس در انتخاب نوع رنگ و رنگ مد نظر دقت کنید که دوباره کاری نشود.
  3. ابزار لازم برای رنگ کردن را تهیه کنید.
  4. حتما درون این وسیله را خالی کنید.
  5. بهتر است که درب را از یخچال و از لولاها جدا کنید. هر قسمت را جداگانه رنگ کنید.
  6. دستگیره ها و تمام چیزهایی که قرار نیست رنگ بشوند را اگر می‌توانید جدا کنید. اگر این وسیله جدا نمی‌شوند بهتر است که با چسب کاغذی آنها را بپوشانید.
  7. اگر یخچال شما دارای صفحه نمایش است بهتر است که این کار را به افراد متخصص بسپارید یا از آنها کمک بگیرید.
  8. به این قسمت به خوبی دقت کنید. اگر یخچال شما دچار پوسیدگی شده و یا تکه ای از رنگ آن پریده است. یا حتی زمانی که به روی آن دست می‌کشید و سطح یکنواخت نیست حتما قبل از رنگ کردن یخچال باید سمباده بکشید. در صورت نیاز با بتونه زمینه رنگ رو یکنواخت کنید تا رنگ بی عیب و یکنواخت بشود.
  9. بسته به رنگتان رنگ کردن یخچال را شروع کنید و منتظر خشک شدن آن بمانید.

جمع بندی رنگ کردن یخچال 

رنگ کردن این وسیله نیاز به دقت و کمی مهارت دارد. اگر توانایی این کار را ندارید بهتر است که به شرکتهای لوازم خانگی بسپارید. معمولا بیشتر شرکتهای تعمیر یخچال این کار را در خدمات خود دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *