کولر گازی

تنظیمات کولر گازی با ریموت یا کنترل برای گرما و سرما

تنظیمات کولر گازی

تنظیمات کولر گازی از طریق ریموت کنترل 

راهنمای کار با کنترل کولر گازی همه مدل ها

همه کولرهای گازی یک نوع عملکرد دارند و تنظیمات آنها از روی کنترل انجام می‌شود. بیشتر این تنظیمات در همه برندها شبیه هم هستند. فقط ممکن است که کنترل یا همان ریموت دستگاه ها با هم متفاوت باشند و یا یک یا چند گزینه کم یا بیشتر داشته باشند.

دکمه هایی که در زیر توضیح داده شده در بیشتر دستگاه ها یکسان است و عملکرد یکسانی هم دارد.

بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد ماکروویو | ۱۲ راه حل خوش بو کردن ماکروفر

دکمه خاموش / روشن یا START/STOP یا ( on /off )

از نام این دکمه مشخص است که چه عملکردی دارد. وظیفه این دکمه روشن یا خاموش کردن هر دستگاه را دارد. در کولر گازی هم به همین شکل است و آن را روشن و خاموش خواهد کرد. یک نکته مهم این است که مانند تلویزیون که روی آخرین کانالی که خاموش میکنید با روشن شدن هم روی همان کانال خواهد بود کولر هم روی آخرین تنطیمات ست می‌شود و با همان درجه و… روشن خواهد شد.

دکمه mode انتخاب حالت کاری دستگاه (MASTER CONTROL) یا (Operation Mode Selection)

تنظیمات کولر گازی  در دکمه مد

برای اینکه مشخص کنید از چه حالتی از کولرگازی می‌خواهید استفاده کنید باید از این دکمه استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه 5 حالت زیر اتفاق خواهد افتاد:

حالت FAN

اگر دکمه مود را روی حالت فن بگذارید انگار از کولر گازی بعنوان پنکه استفاده میکنید. یعنی فقط هوا را جابجا خواهد کرد. این حالت فشاری بر کمپرسور ندارد و کمپرسور خاموش است.

بیشتر بخوانید: تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی | ۵ علت ماندن آب در کف ظرفشویی

حالت COOL

این وضعیت برای تابستان و بهار زمانی که هوا رو به گرما و یا گرم است مناسب است. موتور در این حالت سرماسازی می‌کند و هوا خنک می‌شود.

حالت DRY

تنظیمات کولر گازی در وضعیت Dry این وضعیت برای جذب بیشتر رطوبت هوا از محیط است و برای مواقع مرطوب و شرجی بودن هوا به کار می‌رود.

حالت HEAT

از این وضعیت برای گرم کردن در فصل های سرد یا خنک سال استفاده می‌شود. کولر گازی باد گرم بیرون خواهد داد.

بیشتر بدانید: نحوه شارژ گاز کولر گازی | قیمت و خدمات و نحوه نشت یابی

حالت AUTO

وضع اتوماتیک در این وضعیت بسته به دمای تنظیم شده توسط خودتان به طور اتوماتیک حالت کار کولر گازی را خودکار تعیین خواهد کرد.

زمانی که دکمه مد را فشار می‌دهید روی کولرگازی یا روی صفحه نمایش کوچک روی کنترل نام حالت های بالا نوشته می‌شود و به راحتی می‌توانید در حالت های مختلف جابجا شوید. در برخی از مدل های کولرگازی بجای نوشتن حالت هر وضعیت نماد یا شکلی که مربوط به همان حالت است نمایش داده می‌شود.

برای مثال در حالتی که روی وضعیت پنکه یا فن قرار می‌گیرد نماد یک پروانه را خواهید دید یا در حالت cool نماید برف را تماشا می‌کنید. برای حالت و یا وضعیت HEAT عکس یک خورشید یا در وضع DRY عکس یک قطره آب در حالت AUTO عکس A یا فلش چرخشی

اهمیت دکمه mood

تنظیم کردن کولر گازی و دکمه مد

مهمترین دکمه در روی کنترل کولر گازی و تنظیمات کولر گازی همین دکمه مد است. با زدن این دکمه در حالتهای مختلف دماها و سرما و گرمای مختلفی را تجربه خواهید کرد.

علامت و نمادهای استفاده شده بر روی این دکمه با هر بار زدن در نمایشگر کنترل آیکون مخصوص آن وضعیت نشان داده می‌شود و در دقت کنید که بسته به نوع برند این وسیله این صفحه نمایش با هم تفاوت دارند.

دکمه temp تنظیم درجه حرارت اتاق (Room Temperature Setting)

تنظیمات کولر گازی دکمه درجه حرارت

برای اینکه درجه حرارت یا سرمای اتاق را تنظیم کنید باید از این دکمه استفاده کنید. دمای نرمال بین 22 تا 25 درجه است. این دما هم برای گرما هم برای سرما مناسب است. با گذاشتن کولر در این درجه هم در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اید و هم در پیشگیری از خرابی کولر گازی

بیشتر بدانید: ریست کردن کولر گازی | ریست انواع برندها و کنترل اسپلیت

دکمه انتخاب سرعت فن (Indoor Fan Speed Selector)

4 حالت مختلف را می‌توانید با این دکمه تنظیم کنید:

  1. کم
  2. متوسط
  3. زیاد
  4. نامنظم (کوهستانی)

معمولا با این دکمه می‌توانید حالت های مختلفی را انتخاب کنید.

دکمه Jet Cool یا Turbo

تنظیمات کولر گازی دکمه Jet Cool یا Turbo

تابستان است و هوا گرم. اگر از بیرون آمده اید و نمی‌توانید منتظر خنک شدن محیط بمانید باید از این دکمه Jet Cool استفاده کنید. خنک سازی با سرعتی بسیار بالاتر از حالت عادی. دما به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد. با زدن دکمه Jet Cool دستگاه با قدرت هوای اتاق را خنک خواهد کرد.

دکمه TURBO هم خنک کننده است اما با این تفاوت که 30 دقیقه بدون هیچ اتومات کردنی یا بی هیچ وقفه ای باد خنک پرتاب می‌کند. بعد از گذشت 30 دقیقه به حالت عادی برمیگردد. از این دو دکمه زمانی استفاده می‌شوند که کولر گازی خاموش بوده و دمای محیط به شدت گرم شده و نیاز به تهویه و خنک سازی فوری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *