ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی در مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات در این وسیله یعنی لباسشوی برد است که نقش مغز عملیاتی این دستگاه را اجرا می‌کند. اگر این قطعه خراب و یا از بین رود هم هزینه تعمیر زیادی دارد و هم دیگر نمی‌توانید از این دستگاه استفاده کنید.

اگر این قطعه بسوزد یا کامل خراب شود می‌توانید بعدا ان را تعمیر کنید اما اگر دچار ایراد شود و یا نیم سوز شود باید و بهتر است که سریع تر به فکر رفع این مشکل باشید. اگر برد دچار ایراد شود هزینه تعمیر آن کمتر از تعویض کامل آن است.

ما در مرکز تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی اکسیر سرویس آماده ارائه انواع سرویس های مختلف به مشتریان هستیم. تعمیر برد لباسشویی یکی از تخصص های ما در این مجموعه است.

چگونه بفهمیم برد ماشین لباسشویی خراب شده است؟

در بالا هم گفته شد که برد نقش مغز متفکر دستگاه را دارد. اگر مغز در بدن انسان کار نکند و یا دچار ایراد یا مشکلی شود، تمام اعضای بدن دچار مشکل شده و بسته به خرابی ممکن است که هیچ عضوی دیگر کار نکند. برد لباسشویی هم همینطور است و در صورت ایراد دچار از کارافتادگی و یا کار نکردن قسمت های مختلف می‌شود.

با خراب شدن برد ممکن است که برخی یا همه مشکلات زیر را ببینید:

  1. برنامه شست و شو به درستی کار نکند و تعمیر برد ماشین لباسشویی لازم است
  2. دور تند ماشین دیگر کار نمی‌کند
  3. پنل جلویی لباسشویی ممکن است کار نکند
  4. در حین کار ماشین خاموش می‌شود
  5. ارورهای مختلفی را در نمایشگر ببینید

بخوانید: تعمیر موتور ماشین لباسشویی خدمات تعویض و تعمیر

دلایل خراب شدن برد ماشین لباسشویی چیست؟

نمی‌توان گفت که دلیل مشخص و واضحی و یا یک دلیل خاص باعث خراب شدن این قطعه مهم می‌شود. ممکن است گاهی اوقات یک دلیل ساده و یا برخی اوقات چند دلیل با هم باعث این خرابی شده باشند. اما بعضی مواردی که باعث این از کار افتادگی می‌شوند را در زیر نوشته ایم:

  • نوسانات برق شهری یکی از دلایل خراب شدن برد می‌شود
  • اگر آب وارد برد شود نیاز به تعمیر برد ماشین لباسشویی دارید
  • ایجاد جرغه یا آتش سوزی از دیگر عوامل خرابی برد است
  • استفاده نامناسب و یا بی وقفه از این دستگاه میتواند عاملی بر خرابی این وسیله باشد

برای پیشگیری از این مدل خرابی ها برای هر وسیله برقی نیاز است که حتما از محافظ برق استفاده کنید. اگر خرابی کوچک یا بی اهمیتی در این دستگاه می‌بینید بهتر است که سریعتر اقدام به رفع آن توسط متخصص کنید.

اگر هریک از مشکلات و موارد بالا را دارید همین الان با متخصصین اکسیر سرویس تماس بگیرید تا مشکل شما (تعمیر برد ماشین لباسشویی) را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

بخوانید: تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | ۱۷ مرحله

مشکلات متداول برد الکترونیکی لباسشویی

برد لباسشویی وظیفه دارد که مانند مغز انسان همه فرمان ها یا پیام‌هایی که توسط کاربران به دستگاه داده می‌شود (روشن شدن یا هر دستور دیگری) را به اجزای مختلف و همان قطعه ای که مد نظر است برساند. فرض کنید که این برد خراب است و توانایی رساندن دستورهای مختلف را به کاربر ندارد.

در اینصورت سایز اجزا یا به خوبی نمی‌توانند کار کنند و یا دچار ایراداتی در کار خود خواهند شد. برخی از مشکلاتی که ممکن است با خرابی این وسیله به وجود بیاید را در زیر بررسی کرده ایم.

اختلال در تنظیمات برنامه شست و شو

کاربران شروع به زدن دکمه استارت کرده و برنامه دلخواه شستشو خود را به این دستگاه می‌دهند. تنظیمات به خوبی اجرا نمی‌شود و برنامه شست و شو به درستی کار نمی‌کند یا به کلی کار نمی‌کند. دراین موقع است باید به خرابی برد شک کرد و به سراغ تعمیر برد ماشین لباسشویی رفت. حتما باید به این موضوع دقت کنید که این کار باید توسط یک تکنسین حرفه ای اجرا شود.

به هیچ عنوان خودتان اقدام به رفع مشکل نکنید به این دلیل که ممکن است هنوز برد سالم باشد و با دستکاری شما برد بسوزد.

بخوانید: لاستیک دور درب لباسشویی | تعویض و علت پارگی یا کپک زدن ماشین لباسشویی

خراب شدن پنل شست و شو

یک پنل در جلوی دستگاه لباسشویی وجود دارد که کاربران می‌تواند با استفاده از نمایشگر یا دکمه و یا هر چیز دیگری تنظیمات دلخواه خود را به دستگاه بدهند. کار نکردن این پنل می تواند به علت خرابی در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد که قابل برطرف شدن توسط تعمیرکار می باشد.

توقف خودکار لباسشویی

ممکن است که لباسشویی در حال کار کردن باشد و ناگهان بدون هیچ ایرادی متوقف شود و یا از کار بیوفتد. در این زمان باید به سراغ برد رفت و اگر ایرادی دارد باید سریعتر به فکر تعمیر برد ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار یا نمایندگی معتبر افتاد.

بخوانید: ۱۰ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن

علائم خرابی برد زمانی که موتور ماشین لباسشویی کار نمی کند

  1. اگر صفحه نمایش برد کنترل روشن نمی شود
  2. اگر ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند
  3. اگر ماشین لباسشویی از آب پر نمی شود
  4. اگر ماشین لباسشویی کلا کار نمی کند و نمی چرخد
  5. اگر ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند

بخوانید: تنظیمات کولر گازی با ریموت یا کنترل برای گرما و سرما

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی چیست؟

تمامی وسایل الکترونیکی دارای قطعه ای به نام برد می باشند.

برد لباسشویی وظیفه دارد که مانند مغز انسان همه فرمان ها یا پیام‌هایی که توسط کاربران به دستگاه داده می‌شود (روشن شدن، تنظیمات برنامه شست و شو یا هر دستور دیگری) را به اجزای مختلف و همان قطعه ای که مد نظر است برساند. فرض کنید که این برد خراب است و توانایی رساندن دستورهای مختلف را به کاربر ندارد.

در اینصورت سایز اجزا یا به خوبی نمی‌توانند کار کنند و یا دچار ایراداتی در کار خود خواهند شد. برد الکترونیکی صفحه ای از جنس پلاستیک است که قطعه هایی مثل:

  1. مقاومت
  2. خازن
  3. ترانزیستور
  4. و بسیاری از قطعات ریز دیگر

بر روی آن قرار دارد. جریان برق از طریق شیارهای مسی روی این برد یا صفحه ایجاد می‌شود. بردها در انواع مختلفی همانند برد تک لایه، دو لایه و چند لایه تولید می‍شوند که هر یک در نوع خاصی از وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تعمیر برد ماشین لباسشویی با اکسیر سرویس تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *