تعمیرات ماشین ظرفشویی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی | 5 علت ماندن آب در کف ظرفشویی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از اتفاقاتی که برای ماشینهای ظرفشویی می‌افتد، خالی نشدن آب و جمع شدن آن کف این دستگاه همراه با کف و … است. تخلیه نشدن این آب می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی نگران نباشید با روش های مختلف می‌توان مشکل را پیدا و حل کرد. اما دقت داشته باشید که سریعا باید دلیل هر مشکلی را پیدا و آن را حل کرد تا دیگر بخش های وسیله برقیمان آسیب نبیند.

در این مطلب از اکسیر سرویس به سراغ دلایل جمع شدن آب با کف در زیر ماشین ظرفشویی رفته ایم. در انتهای این مقاله روش‌های برطرف کردن این مشکل را نوشته ایم.

علت اصلی تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

  1. برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی
  2. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی
  3. فیلتر تخلیه ظرفشویی
  4. مسدود شدن شلنگ تخلیه ظرفشویی
  5. مسدود بودن فاضلاب

9 دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی | انواع برندها

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث تخلیه نشدن آب و کف از ظرفشویی شود پمپ تخلیه این وسیله است. وظیفه این قطعه این است که آب داخل مخزن را به سمپ فاضلاب پمپاژ کند. اگر این قطعه توسط مواد غذایی مسدود شود یا ایرادی پیدا کند، عملکرد خود را از دست می‌دهد و آب به خوبی تخلیه نمی‌شود.

اگر مواد غذایی در این پمپ گیر کند و راه آن را مسدود کند، پمپاژ آب به خوبی انجام نمی‌شود و کف دستگاه می‌ماند. همچنین در صورت مسدود شدن راه آن توسط مواد غذایی یا آشغالها این امکان وجود دارد که پمپ بسوزد. پس هرچه سریعتر باید این مواد از پمپ خارج شده و آن را تمیز نمایید. اگر پمپ بسوزد در بسیازی از موارد قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

حتما برای تعویض آن از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

فیلتر تخلیه ظرفشویی و تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

یکی از موارد مهمی که باید حتما چک کنید فیلترهای ظرفشویی است. به دلیل اینکه سروکار این فیلترها با ته مانده های غذای بشقاب و وسایلی است که درون این وسیله قرار می‌گیرد، هر چند بار یکبار باید این فیلترها تمیز شوند. وظیفه فیلتر در این وسیله جلوگیری از ورود خرده های غذا یا هر مواد دیگری به داخل پمپ و یا شلنگ تخلیه است.

اگر نمی‌دانید چگونه برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اقدام کنید روی لینک کلیک کنید تا به راحتی این کار را انجام دهید.

اگر آشغالهای کوچک یا باقیمانده های غذا داخل فیلتر شوند می‌تواند یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی شود. فیلترها در این دستگاه به صورت یک سیلندر از جنس پلاستیک در کف ماشین ظرفشویی در زیر آبپاش قرار دارند. برای تمیز کردن هم همانطور که در مقاله ای که معرفی شده باید در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را با موادی که می‌دانید آن را بشویید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه ظرفشویی

بهتر است بدانید که شلنگی که برای تخلیه ماشین استفاده می‌شود در پشت این وسیله قرار دارد و از سو به پمپ تخلیه و سمتی دیگر به سینک ظرفشویی و در نهایت به لوله های فاضلاب متصل شده است. اگر به هر دلیلی این شلنگ پر شود و بگیرد مانع جریان عبور می‌شود. اما برای اینکه ببینیم تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به مورد بستگی دارد یا نه موارد زیر را چک کنید.

  • بهتر است در ابتدا چک کنید که این لوله یا شلنگ خمیدگی نداشته باشد. اگر دچار خمیدگی است جریان از آن عبور نخواهد کرد.
  • اگر شلنگ پارگی دارد یا آسیب دیده اگر می‌توانید آن را تعویض کنید یا از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.
  • چک کنید که شلنگ به خوبی نصب شده است.
  • مطمئن شوید که شلنگ مربوطه دچار گرفتگی نشده باشد و آشغال یا قطعه ای درون آن گیر نکرده باشد.

بیشتر بدانید: از بین بردن بوی بد ماکروویو | 12 راه حل خوش بو کردن ماکروفر

مسدود بودن فاضلاب و تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

یکی از مواردی که بسیار دیده می‌شود، ورود و یا گیر کردن مو و یا مواد اضافی است که از غذای باقی مانده داخل فاضلاب می‌رود. از دلایلی که ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمیکند، می‌تواند گرفتگی همین فاضلاب باشد. اگر همه موارد بالا،

  • شلنگ
  • پمپ تخلیه
  • فیلتر تخلیه

و… درست کار کردند و مشکل شما حل نشد، باید فاضلاب مربوطه را چک کنید. چگونه باید چک کنیم که فاضلاب گرفته است یا خیر:

شیر سینک مربوط به ماشین ظرفشویی را باز کنید. در صورتی که آب با سرعت و بدون هیچ مشکلی وارد فاضلاب شد به این معناست که فاضلاب ساختمان شما مسدود نیست. در صورتی که آب به آرامی و کندی از سینک خارج می‌شود و یا اصلا آبی خارج نگردد، علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی شما به مسدود بودن فاضلاب مربوط است.

بیشتر بدانید: روشن نشدن لامپ یخچال | تعویض لامپ و دلایل خرابی

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

در همه مقاله ها گفته شده که برد هر وسیله برقی مانند مغز انسان عمل می‌کند. اگر مغز به خوبی عمل نکند همه سیستم به مشکل بر خواهد خورد. برد هر وسیله برقی وظیفه دستور دادن به همه بخش‌ها برای کار کردن را دارد. اگر همه یا بخشی از این برد دچار مشکل شود، همه سیستم آسیب میبیند و از کار خواهد افتاد.

یک نکته بسیار مهم در این رابطه این است که به هیچ عنوان نباید سعی کنید تا خودتان برد دستگاه را چک کنید. حتما باید توسط کارشناسان حرفه ای و با تجربه این کار انجام شود.

نکته دوم این است که معمولا برد هر وسیله برقی آخرین موردی است که در خرابی ها چک می‌شود.

جمع بندی

جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی یکی از موارد آزار دهنده در مورد این وسیله است. برای اینکه بدانید چرا آب در کف این دستگاه جمع می‌شود فقط مافیست چند مورد بالا مانند: پمپ تخلیه، فیلتر دستگاه، شلنگ تخلیه کردن آب، لوله های فاضلاب و برد الکترونیکی این وسیله را بررسی کنید. اگر نتوانستید این مشکل را حل کنید یا به طور کلی نتوانستید مشکل را حل کنید می‌توانید با ما یا با شرکتهایی که در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی فعالیت دارند تماس بگیرید.

اگر شما هم تجربه ای در تخلیه نشدن آب در کف ماشین ظرفشویی دارید در زیر همین مقاله برای ما کامنت بگذارید. همچنین اگر سوالی دارید از ما بپرسید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *