ماشین لباسشویی

بوی بد ماشین لباسشویی | 7 دلیل و روش رفع بوی بد

بوی بد ماشین لباسشویی

بوی بد ماشین لباسشویی می‌تواند شامل بوی فاضلاب یا بویی از داخل ماشین باشد. دلیل‌های زیادی می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع از این وسیله شود که در انی مطلب از اکسیر سرویس با هم بررسی و روش های رفع آن را خواهیم خواند.

این نکته را باید بدانید که ماشین لباسشویی به دلیل کارکردش می‌تواند باعث بوهای مختلفی شود. آب گرم و رطوبت همچنین قرار دادن انواع مختلفی از جنس ها و کثیفی‌های مختلف باعث رشد باکتری یا قارچ می‌شود و همین موضوع شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل بوی بد از لباسشویی باشد.

اگر در فکر این هستید که با بوگیر این مشکل را رفع کنید به شما این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

انواع بوهای بدی که ماشین لباسشویی می‌دهد

  • بوی رطوبت یا ماندگی
  • بوی فاضلاب
  • بوی سوختگی
  • بوی پودر

تمامی موارد بالا را در زیر با روش‌های رفع آن برای شما نوشته ایم.

ارور ماشین لباسشویی آریستون | 40 خطا لباسشویی Ariston

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد؟

  1. یکی از دلایل بوی بد ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل خارج نکردن به موقع لباس‌ها از آن باشد. اگر شما لباس های مرطوب را به موقع و بعد از شستشو از این وسیله خارج نکنید رطوبت و نم لباس‌ها باعث تولید باکتری و قارچ شده و بعد از ساعاتی یا چندین روز بوی بدی به خود خواهد گرفت. بهتر است که بعد از شستشو در سریعترین زمان ممکن لباس‌ها را در فضای باز آویزان کنید.
  2. ماندن بیش از حد لباس های کثیف درون ماشین می‌تواند یکی دیگر از دلایل بوی بد ماشین لباسشویی باشد. به دلیل بوی بد لباسهای شسته نشده و کثیف و همچنین ترکیب لباس‌ها کنار هم، اگر مدت زیادی درون دیگ لباسشویی بمانند بوی بدی تولید خواهند کرد.
  3. اگر ماشین لباسشویی خراب است یا ایرادی دارد که آب در آن جمع می‌شود، یکی از دلایل بوی بد از ماشین لباسشویی می‌تواند باشد. ماندن آب درون دیگ لباسشویی و همچنین ماندن آب درون لاستیگ دور درب ایجاد بوی ناخوشایندی می‌کند.
  4. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که بعد از تمام شدن کار لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها فورا درب آن را می‌بندید، باید بدانید که این کار باعث ایجاد بوی بد خواهد شد. به دلیل رطوبت درون دیگ بهتر است که درب بعد از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها به مدت چند ساعت باز بماند تا رطوبت از آن خارج شود و همچنین عمر این وسیله را بالاتر ببرید.

ارور لباسشویی ایندزیت | ۲۰ خطا ماشین لباسشویی برند ایندزیت

دلایل اصلی بوی بد ماشین لباسشویی

عوامل مختلفی باعث ایجاد بوی بد می‌شوند که در بالا برخی از آنها را بررسی کردیم. اما در اینجا به دلایل اصلی و روشهای رفع آن خواهیم پرداخت.

  1. ماندن لباس ها داخل آبکش برای چندین ساعت
  2. بستن درب لباسشویی بلافاصله بعد از اتمام کار
  3. خشک نکردن لاستیک دور درب بعد از اتمام شستشو
  4. عدم سرویس لباسشویی
  5. عدم تمیز کردن مسیر خروجی (فیلتر، پمپ تخلیه و شیلنگ)
  6. تمیز نکردن جاپودری
  7. باز بودن مسیر فاضلاب

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس به صورت ۷/۲۴ با گارانتی

ماندن لباس ها داخل آبکش برای چندین ساعت

دلیل اصلی بوی نامطبوع از این وسیله میتواند از ایجاد بخار و گرما درون دیگ آن باشد.

یکی از دلایل بوی بد ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل خارج نکردن به موقع لباس‌ها از آن باشد. اگر شما لباس های مرطوب را به موقع و بعد از شستشو از این وسیله خارج نکنید رطوبت و نم لباس‌ها باعث تولید باکتری و قارچ شده و بعد از ساعاتی یا چندین روز بوی بدی به خود خواهد گرفت. بهتر است که بعد از شستشو در سریعترین زمان ممکن لباس‌ها را در فضای باز آویزان کنید.

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی | لیست قیمت بیش از ۳۰ مورد تعمیرات

بستن درب لباسشویی بلافاصله بعد از اتمام کار

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که بعد از تمام شدن کار لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها فورا درب آن را می‌بندید، باید بدانید که این کار باعث ایجاد بوی بد خواهد شد. به دلیل رطوبت درون دیگ بهتر است که درب بعد از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها به مدت چند ساعت باز بماند تا رطوبت از آن خارج شود و همچنین عمر این وسیله را بالاتر ببرید.

۹ علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی |دور نگرفتن لباسشویی

خشک نکردن لاستیک دور درب بعد از اتمام شستشو

همانطور که از ظاهر آن پیداست، لاستیک دور درب ماشین دارای چین خوردگی و پیچیدگی هایی است که اگر آب درون ان بماند و به موقع تخلیه نشود باعث ایجاد قارچ و باکتری خواهد شد که همین موضوع ایجاد بوی نا مطبوعی خواهد کرد. آب و مواد شوبنده اگر بعد از اتمام کار دستگاه از لاستیگ پاک نشوند بوی نامطبوعی خواهند داشت.

۷ علت داغ شدن ماشین لباسشویی | داغ شدن شیشه، آب، دوشاخه و درب

عدم تمیز کردن مسیر خروجی (فیلتر، پمپ تخلیه و شیلنگ)

مواردی مانند فیلتر، پمپ و شلنگ در معرض بیشترین جرم گرفتگی و جمع شدن رسوبات هستند. ممکن است بوی نامطبوی ماشین از تمیز نکردن فیلتر یا شلنگ و … باشد. بهتر است که بعد از چندین بار استفاده از لباسشویی آنها تمیز و مجدد استفاده شوند.

دقت کنید که اگر موراد ریزی مانند زیپ یا اشیای بسیار ریز هم سر راه شلنگ و فیلتر قرار بگیرند هم باعث ایجاد بوی بد خواهند شد.

ترموستات کولر گازی | نحوه تست و تنظیم و تعمیر خرابی

تمیز نکردن جاپودری

ممکن است پس از چندین بار روشن کردن ماشین و استفاده از جاپودری متوجه شوید که بخشی از پودر روی دیواره‌های آن مانده و سفت شده است. در این صورت می توان با تمیز کردن جای پودر بوی بد ماشین لباسشویی را از بین برد. برای تمیز کردن جای پودر بهتر است که اول آن را بیرون بیاورید و بعد شروع به تمیز کردن کنید.

ارور لباسشویی توشیبا | ۸ کد خطای ماشین لباسشویی توشیبا

اگر مسیر فاضلاب باز است بوی بد از ماشین لباسشویی طبیعی است

شاید بیشترین بوی بدی که از این وسیله بیرون می‌آید بوی فاضلاب باشد. این مورد یعنی بوی فاضلاب از ماشین لباسشویی زمانی اتفاق می‌افتد که سیفون در مسیر فاضلاب متصل به شیلنگ تخلیه سر جای خود نباشد و یا وجود نداشته باشد و از طریق تخلیه، بو به درون لباسشویی راه پیدا کند. برای اینکه بوی بد فاضلاب از بین برود باید مسیر فاضلاب را با سیفون ببندید.

ارور لباسشویی ال جی | بیش از ۳۰ خطای ماشین لباسشویی و رفع آن

عدم سرویس لباسشویی

شاید این مورد کمتر از باقی موارد به چشم بیاید اما اگر به هر وسیله برقی رسیدگی کنید و بعد از مدتی استفاده آن را سرویس کنید می‌توانید از بسیاری از مسائل و مشکلات بعدی جلوگیری کنید. زمانی که شما ماشین را سرویس می‌کنید، رسوب ها و گرفتگی ها از بین خواهند رفت و همچنین گرفتگی لوله ها هم باز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *