کولر گازی

ایرادات کولر گازی ایران رادیاتور

ایرادات کولر گازی ایران رادیاتور

ایرادات کولر گازی ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور؛ در بین مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به این دلیل که به سرعت، دمای محیط را به سطح استاندارد می‌رساند، می‌توانید دمای اطراف را به میزان دلخواه خود تنظیم نمایید. ممکن است در هر لحظه مشکلاتی برای کولر گازی شما پیش بیاید که می‌توان به روشن نشدن کولر گازی، خاموش شدن مداوم کولر گازی در حین کار، صدای آزار دهنده‌ای تولید می‌کند و غیره، که سبب می‌شود نتواند به‌درستی کار کند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی ایرادات رایج کولر گازی ایران رادیاتور بپردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

چکه کردن یا آبریزی کولر گازی

سرازیر شدن آب یا چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی؛ یکی از مشکلات شایع کولر گازی بوده و دلیل این اتفاق مسدود شدن راه آب خروجی است. این مشکل را می‌توان با سرویس کولر گازی رفع نمود.

برفک زدن روی لوله‌ها

برفک زدن لوله‌ها یا کندانسور؛ امکان دارد به دلیل کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلتر هوا باشد. زمانی که دستگاه را خاموش می‌کنید یخ‌ها شروع به آب شدن می‌کنند و نشتی ایجاد می‌شود. در این حالت کولر گازی را ریست نکنید، بلکه ابتدا فیلتر هوا را تمیز کرده و اگر به حل مشکل کمک نکرد دستگاه را روشن نکنید .

کثیفی فیلتر هوای

تمیز بودن فیلتر هوا کولر گازی؛ بسیار مهم است و در صورت کثیف بودن فیلتر هوا، علاوه بر اینکه راندمان دستگاه پایین می‌آید، باعث آسیب زدن به قطعات دیگر می‌شود. پس می‌توانید با یک سرویس به موقع کولر گازی از کثیف شدن فیلتر هوا جلوگیری نمایید. سعی نمایید سرویس کولر گازی را هر شش ماه یک بار انجام دهید تا در صورتی که متوجه نقص یا ایرادی در دستگاه شدید سریع به تعمیر کولرگازی بپردازید.

 

ارورهای کولر گازی ایران رادیاتور

کد خطای E2:

کد خطای E2؛ مربوط به سنسورهای محیطی و دمایی سیستم است. با استفاده از سنسورهای دمایی، اطلاعات دقیقی از هوای محیط یا لوله‎‌ها در اختیار برد دستگاه قرار می‎گیرد. کلیه دستورات و تنظیمات از طریق برد، به سایر قطعات دیگر ارسال خواهد شد؛ بنابراین اگر اطلاعات غلط به آن داده شود، عملکرد کولر گازی مختل خواهد شد.

کد خطای E3:

کد خطای E3؛ نشان دهنده اختلال در سنسور پایپ اپراتور است. با دیدن این خطا بر روی صفحه نمایشگر، لازم است میزان اهم را مورد بررسی قرار دهید.

کد خطای E4:

کد خطای E4؛در این شرایط سنسور پایپ در یونیت بیرونی دچار نقص عملکرد شده است.

کد خطای E5:

کد خطای E5؛ مربوط به فن بلوور است. از فن بلوور تحت عنوان فن دمنده هم یاد می‎شود. وظیفه اصلی آن دمیدن و هدایت هوای خنک به خارج از کولر گازی است. تراز نبودن پنل داخلی و همچنین خشک کار کردن فن، سبب نقص عملکرد آن خواهد شد. برای بررسی فن بلوور، میزان اهم آن سنجیده خواهد شد. همچنین اگر برد سیستم نیم‎سوز شده باشد، فن دمنده به وظیفه خود عمل نخواهد کرد.

مشکلات رایج در تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور

مشکلات رایج در تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور

  1. کم شدن سیستم سرمایش دستگاه
  2. کثیف شدن فیلتر هوای کولر گازی
  3. خرابی یا از کار افتادن برد الکتریکی
  4. ایجاد سروصدای آزار دهنده در محیط
  5. مراقب بالا رفتن آمپر مصرفی کابل‌های کولر گازی، نصب دقیق کابل‌ها باشید وگرنه امکان دارد اتفاقات جبران‌ناپذیری مانند آتش سوزی رخ دهد.

 

دیگر ارورهای کولر گازی ایران رادیاتور

کد خطا E7:

کد خطا E7؛ نشان دهنده این است که بین یونیت داخلی و خارجی ارتباطی وجود ندارد. اپراتور و کندانسور از طریق کابل‎های متعددی به یکدیگر متصل هستند. چنانچه این کابل‌ها با مشکل مواجه شوند، این کد بر روی صفحه نمایشگر، نمایان خواهد شد.

کد خطا E8:

کد خطا E8؛ نشان‎دهنده دمای بیش از حد کندانسور است. معمولاً به یونیت خارجی کولر گازی، کندانسور گفته می‎شود. گرمای جذب شده از اتاق توسط کندانسور به محیط بیرون انتقال داده خواهد شد. سرویس کویل‌های کندانسور به تبادل گرمایی، کمک خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‎شود حداقل سالی یکبار از خدمات سرویس دوره‌ای کولر ایران رادیاتور بهره ببرید. به این ترتیب بازدهی سیستم و طول عمر آن افزایش خواهد یافت.

 

کلام آخر ایرادات رایج کولر گازی ایران رادیاتور

کولر گازی یک سیستم سرمایشی پرطرف‌دار است که بسیار افراد از آن استفاده می‌کنند و در بازار سهم بسیار بالایی دارد. برند ایران رادیاتور یک برند شناخته شده در بازار بوده که تولید کننده انواع کولر گازی در مدل‌های ایستاده، دو تکه و پنجره‌ای است.

از نظر کیفیت این محصول باید بگویم که شرکت ایران رادیاتور یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت لوازم برقی است و مطمئناً شرکت‌های بزرگ محصولات با کیفیت وارد بازار می‌کنند چرا که اگر کسی از محصولات آن‌ها ناراضی باشد از مشتریان آن‌ها کاسته می‌شود.

شما میتوانید با استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی تمامی موارد و عیب های احتمالی کولر گازی خود را رفع کنید برای این کار کافیست با متخصصین اکسیر سرویس تماس حاصل نمایید. برای اینکار کافیست بر روی لینک تعمیر کولر گازی کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *