کولر گازی

ارور کولر گازی پاکشوما ؛ تعمیر کولر گازی پاکشوما

ایرادات کولر گازی اسپلیت پاکشوما

ارور کولر گازی پاکشوما همراه با تعمیر کولر گازی پاکشوما

همه‌ی ما برایمان پیش آمده که برای فرار از گرمای تابستان کولر گازی و اسپلیت پاکشوما خود را روشن کنیم اما قادر به خنک کردن هوا نباشد بلکه باد گرم از آن خارج شود. اما ۳ دلیل مهم وجود دارد که باعث ایجاد این مشکل می‌شود. با ما همراه باشید تا هم دلایل خنک نکردن و هم ارورها و ایرادات کولرگازی اسپلیت پاکشوما را بیان کنیم.

تماس با ما

انواع ارور کولر گازی پاکشوما :

کولر گازی پاکشوما ارورهای مختلفی دارد؛ که در اینجا به این خطاها اشاره خواهیم کرد

  • کد خطا E1: مشکل این خطا از نرم افزار برد اصلی دستگاه بوده و فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • کد خطا E2: ایراد این خطا از سنسور دمای لوله کندانسور بوده و باید مقدار اهم سنسور کندانسور چک شود. همچنین امکان دارد خرابی از مدار برد اصلی بوده و فیوز مینیاتور، برق دستگاه را قطع کرده است.
  • کد خطا E3: این خطا مربوط به سرعت فن داخلی بوده که خارج از محدوده کنترل است و فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • ارور کولر گازی پاکشوما E5: اشکال این ارور از سنسور محیط داخلی بوده و باید مقدار اهم سنسور بررسی شود .امکان دارد خرابی از مدار برد اصلی بوده و فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • کد خطا E6: مشکل این ارور از سنسور لوله اوپراتور بوده و خرابی سنسور اوپراتور و مقدار اهم سنسور باید چک شود. امکان دارد خرابی از مدار برد اصلی بوده و فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • ارور کولر گازی پاکشوما E7: ایراد این خطا از سنسور دمای کندانسور بوده و مقدار اهم سنسور کندانسور باید بررسی شود. امکان دارد خرابی از مدار برد اصلی باشد که فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • کد خطا E9: این ارور کولر گازی پاکشوما مربوط به ارتباط بین پنل و کمپرسور بوده و فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.
  • کد خطا EC:این خطا مربوط به نشتی بوده و در صورت سالم بودن تست نشتی دستگاه، سنسور لوله اوپراتور باید تعویض شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده است.

تعمیر کولر گازی پاکشوما در اکسیر سرویس 

ما در مجموعه اکسیر سرویس آماده هرگونه خدمات در زمینه لوازم برقی خانه هستیم. می‌توانید با شماره های تماسی که در سایت قرار دارد ارتباط برقرار کنید. تکنسین های ما در کمتر از 2 ساعت در محل شما خواهند بود و ضمانت تعمیرات 6 ماهه به شما خواهند داد.

ایرادات و ارور کولر گازی اسپلیت پاکشوما

  • تنظیم نادرست ترموستات کولر گازی و اسپلیت پاکشوما
  • خرابی یا کثیف بودن کندانسور
  • کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای هوا
  • قطع شدن سیم یا فیش‌های کولر گازی
  • اورلود کمپرسور کولر گازی و اسپلیت پاکشوما
  • رله فرمان
  1. تنظیم نادرست ترموستات کولر گازی و اسپلیت پاکشوما:

یکی از دلیل های سرد نکردن سیستم کولر گازی یا اسپلیت پاکشوما؛ تنظیمات اشتباه یا در واقع تنظیم نبودن ترموستات است. اگر چنین اتفاقی افتاده است دمای اسپلیت را بر روی اعداد مختلفی در پنج تا شش درجه کمتر از دمای معمولی اتاق یا در واقع همان ۲۵ درجه سلسیوس بگذارید و عملکرد اسپلیت را مجدد تست کنید.

دقت داشته باشید که به کار کردن کمپرسور و فن خارجی توجه کنید. اگر ایراد از ترموستات باشد، می‌تواند دلیل خنک نکردن اسپلیت باشد. در اینگونه موارد سیستم کار میکند اما باد خنک نمی‌دهد.

اطلاعات بیشتر: انواع بوی بد کولر گازی

  1. خرابی یا کثیف بودن کندانسور از ایرادات کولر گازی پاکشوما:

کندانسور قسمتی از سیستم کولر گازی و اسپلیت پاکشوما بوده؛ که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله‌ها به هوای محیط بیرونی را دارد؛ بنابراین موجب خنک شدن مبرد درون لوله‌ها می‌شود. در صورتی که کندانسور خراب باشد، یا انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، گاز موجود خنک نشده و در سیکل سرمایش کولر گازی و اسپلیت پاکشوما اختلال به وجود می‌آید. اگر کندانسور کولرگازی و اسپلیت شما مشکل دارد.

ایرادات رایج کولر گازی پاکشوما

  1. کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای هوا:

هوا و باد خنکی که از کولرگازی به سمت شما جاری می‌شود؛ در دو وهله از فیلترهای جداکننده عبور می‌کند. فیلترهای هوا را می‌توان در درون پنل داخلی کولرگازی و در پنل بیرونی آن پیدا کرد. به‌ مرور زمان ذرات گردوخاک و آلودگی‌های موجود در هوا توسط فیلترها جذب شده و بر روی آنها جمع می‌شوند. اگر تجمع آلودگی زیاد باشد، می‌تواند موجب گرفتگی مسیر باد شود. یکی از رایج‌ترین علل خنک نبودن باد کولر گازی پاکشوما، کثیف بودن فیلترهای هوایی بوده که به سادگی قابل رفع است.

آموزش تعمیر برد کولر گازی روی لینک کلیک کنید.

  1. قطع شدن سیم یا فیش‌های کولر گازی که منجر به تعمیر کولر گازی پاکشوما می شود 

یکی دیگر از علت‌های کار نکردن کمپرسور کولر گازی و اسپلیت پاکشوما می‌تواند؛ سیم‌هایی باشد که پس از مدتی کار کردن پوسیده شده‌اند؛ که در این صورت توانایی انتقال برق به کمپرسور را نخواهند داشت در نتیجه کمپرسور روشن نخواهد شد. مورد دیگری که در این رابطه می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم فیش‌هایی است که سیم‌ها به واسطه آن‌ها به کمپرسور وصل می‌شوند. امکان دارد فیش‌ها شکسته شده باشند و یا در اثر استفاده در طولانی مدت شل شده باشند که باعث قطع شدن اتصالات کمپرسور شوند و علت اصلی کار نکردن کمپرسور کولر گازی باشد.

خطاهای رایج در کولر گازی پاکشوما

  1. اورلود کمپرسور کولر گازی و اسپلیت پاکشوما:

یکی از قطعات درونی کمپرسور اورلود بوده؛ که برای حفاظت از کمپرسور روی آن تعبیه شده است. همچنین بعضی مواقعی که کولر گازی فشار زیادی را در اثر جریان بالا و یا کثیف بودن یونیت خارجی متحمل می‌شود کمپرسور داغ می‌شود؛ در پی آن اورلود برای محافظت از کمپرسور اتصال آن را قطع کرده و تا زمانی که کمپرسور سرد نشود اجازه کار کردن به آن را نخواهد داد و سبب کار نکردن کمپرسور کولر گازی خواهد شد.

اطلاعات بیشتر: بهترین تلویزیون ایرانی

  1. رله فرمان از ایرادات کولر گازی پاکشوما:

از اجزای دیگر کمپرسور کولر گازی رله فرمان است؛ که ولتاژ بیشتر قطعات کمپرسور کولر گازی را تأمین می‌کند. بهتر است قبل از تست بررسی برد الکترونیکی رله فرمان را بررسی نموده و اگر مشکل از آن نبود به برد مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر: ایرادات پکیج ایساتیس

ارورهای کولر گازی پاکشوما

کلام آخر ایرادات کولر گازی اسپلیت پاکشوما

کولرهای پاکشوما؛ نیاز دارند هر شش ماه یک بار سرویس کامل شوند تا در صورتی که تکنسین متوجه نقص و یا مشکلی در دستگاه شد، سریع تعمیر کولر گازی پاکشوما را شروع کنید با این روش ایراد جدی تر متوجه دستگاه نخواهد شدما در این مقاله سعی کردیم برخی از ایرادات کولر گازی اسپلیت پاکشوما و ارورهای آن را به شما گفته باشیم. شما میتوانید با استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی تمامی موارد و عیب های احتمالی کولر گازی خود را رفع کنید برای این کار کافیست با متخصصین اکسیر سرویس تماس حاصل نمایید. برای اینکار کافیست بر روی لینک تعمیر کولر گازی کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *