کولر گازی

ایرادات رایج کولر گازی ایرانی

ایرادات رایج کولر گازی ایرانی

ایرادات رایج کولر گازی ایرانی

عیب یابی کولر گازی؛ یک فرایند کاملاً تخصصی بوده و مستلزم آموزش تعمیر کولر گازی و کسب مهارت‌های مورد نیاز آن است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ایرادات رایج کولر گازی ایرانی و نحوه رفع آن بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

1.علت نشت آب از کولر گازی:

 نشت آب از کولر گازی؛ یکی از رایج‌ترین مشکلات این دستگاه است. سرازیر شدن آب از قسمت پنل داخلی دستگاه، گرفتگی و انسداد مسیر آب خروجی اسپلیت را نشان می‌دهد. ناودانی کولر یا خروجی سینی مخصوص تخلیه آب، رطوبت ایجاد شده از کارکرد کولر گازی را به وسیله لوله به بیرون از فضا انتقال می‌دهد. در صورت بسته شدن مسیر تخلیه آب در اثر پرزهای فرش یا گردوخاک و کثیف شدن فیلترهای کولر گازی شاهد ریزش آب و نشت آب از دستگاه هستیم.

۲.علت برفک یا یخ زدن کولر گازی ایرانی:

مشاهده برفک بر روی لوله‌های کندانسور هم از دیگر مشکلات رایج در کولر گازی است. کثیف بودن فیلترها و کمبود یا تخلیه گاز مبرد دستگاه، از مهم‌ترین عوامل بروز این مشکل به شمار می‌رود. برطرف کردن آلودگی فیلتر و شارژ گاز خنک کننده کولر گازی به حل این مشکل کمک شایانی می‌کند.

۳.علت صدا زیاد کولر گازی از مشکلات کولر گازی:

از دیگر موارد مشکلات بسیار رایج در کولر گازی؛ می‌توان به ایجاد سروصداهای غیر معمول در هنگام کارکرد دستگاه، اشاره نمود. منشاء این صدا می‌تواند ناشی از یونیت خارجی یا پنل داخلی کولر گازی باشد.

شل بودن پایه‌های کمپرسور، بالانس نبودن فن‌های موجود در پنل بیرونی و داخلی و معیوب بودن فن دستگاه، از مهم‌ترین دلایل تولید صدای غیر معمول و نامتعارف در هنگام شروع به کار سیستم تهویه به حساب می آید. 

مشکلات رایج کولر گازی ایرانی

۴.علت خنک نکردن کولر گازی ایرانی:

یکی دیگر از مواردی که عیب یابی و سرویس کولر گازی را اهمیت و ضرورت می بخشد، عدم تولید باد خنک به وسیله دستگاه است. عدم تنظیم درست درجه کولر، خراب شدن برد الکتریکی، نیاز دستگاه به شارژ گاز مبرد، کثیف بودن کولر گازی و از کار افتادن کمپرسور را می‌توان از اصلی ترین دلایل باد گرم کولر گازی است.

۵.علت گرم نکردن کولر گازی:

گرم نکردن کولر گازی؛ در زمستان یکی از دیگر مشکلات کولرگازی است. کمبود گاز مبرد، خرابی فن داخلی کولر گازی، کثیف بودن فیلترهای کولر گازی، خرابی ترموستات برخی از مهم ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی است.

۶.علت روشن نشدن کولر گازی:

کار نکردن و روشن نشدن کولر گازی؛ را می توان یکی از دیگر مشکلات رایج در کولر گازی به حساب آورد. معیوب بودن سیم های ورودی برق، خراب بودن سه شاخه و عدم وجود جریان برق، برخی از دلایل ایجاد این نقص فنی بوده و بررسی و اطمینان حاصل کردن از سیم ها و اتصالات برق دستگاه، در این زمینه کمک کننده است.

۷.علت خاموش شدن کولر گازی ایرانی:

خاموش شدن خود به خود کولر گازی؛ از دیگر مشکلات رایج در کولر گازی بوده و مشکلات برق کشی ساختمان، افزایش دمای کمپسور و اورلود کولر گازی، کثیف بودن فیلترهای کولر، کثیف بودن کویل های کندانسور، مشکلات برد کولر گازی برخی از مهم ترین دلایل بروز این مشکل است.

مشکلات کولر گازی ایرانی

۸. علت یکسره کار کردن کولر گازی:

در صورتی که کولر گازی به صورت یکسره کار می کند؛ و پس از رسیدن به دمای مورد نظر نیز خاموش نمی شود امکان دارد برد کولر گازی خراب شده باشد. خراب شدن ترموستات و سنسورهای کولر گازی می توانند از دیگر دلایل بروز این مشکل باشند.

کثیف بودن فیلتر یا کویل های کندانسور، خراب بودن کنتاکتور، خوب کار نکردن فن کولر برخی از دیگر دلایل خاموش نشدن کولر گازی و یکسره کار کردن آن است.

۹. علت کار نکردن فن کولر گازی:

در صورتی که فن داخلی کولر گازی از کار افتاده و کار نمی کند؛ توصیه می کنیم ابتدا فیلتر هوا و داخل کولر گازی را بررسی کنید که چیزی داخل آن گیر نکرده باشد. در صورت یخ زدن کویل اواپراتور در کولر گازی و مسیر خنک کننده آن امکان دارد فن به خوبی کار نکند. بروز مشکل در خازن یا موتور فن از دلایل کار نکردن فن خارجی کولر گازی است.

۱۰. علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی: 

کم شدن پرتاب باد کولر گازی؛ یکی از دیگر مشکلات رایج در کولر گازی است. سرویس نکردن کولر گازی در زمان مناسب، خراب شدن موتور فن، بروز مشکل در بلوور فن، کثیف شدن اواپراتور، آلوده شدن فلیتر تصفیه هوا، نشتی در لوله های اسپیلت و . . . برخی از رایج ترین دلایلی است که باعث بروز این مشکل در کولرهای گازی می شود. 

کلام آخر ایرادات رایج کولر گازی ایرانی:

ﻋﻴﺐﻳﺎﺑﻲ ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ (کولر گازی، اسپیلت و ..) می توﺍﻧﺪ ﻛﺎﺭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻳﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻛﻠﻲ ﺭﻭﺵ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻴﺴﺘﻢ، ﺣﺬﻑ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻭ ﺣﺬﻑ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ ﺗﺎ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺻﻠﻲ است.

ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﺌﻮﺭﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺸﺨﺼﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ سیستم تهویه مطبوع (کولر گازی، اسپیلت و ..) ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻤﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺧﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. بهتر است همیشه کار عیب یابی و تعمیر کولر گازی را به متخصص آن بسپارید.

شما میتوانید با استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی تمامی موارد و عیب های احتمالی کولر گازی خود را رفع کنید برای این کار کافیست با متخصصین اکسیر سرویس تماس حاصل نمایید. برای اینکار کافیست بر روی لینک تعمیر کولر گازی کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *