یخچال

20 ارور یخچال جنرال الکتریک | خطاهای اصلی و رفع ارور

ارور یخچال جنرال الکتریک

ارور یخچال جنرال الکتریک

اگر اروری روی نمایشگر یخچال و فریزر جنرال الکتریک خود دارید و معنی آن را نمی‌دانید این مطلب را از دست ندهید و تا انتها مطالعه کنید. در انتهای این مطلب جدول همه ارورها را قرار داده ایم . گاهی اوقات رفع این ارورها یا خطاها نیازمند تکنسین های حرفه ای این زمینه کاری است و در برخی مواقع بدون نیاز به یک فرد حرفه ای می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید.

لیست ارورهای یخچال فریرز جنرال الکتریک

  • ارور HRS
  • ارور CC
  • ارور CI
  • ارور DE
  • ارور DF
  • ارور FF
  • ارور PF
  • ارور TC
  • ارور TF
  • ارور E2
  • ارور ۸۸ یا ۸۹

ارور HRS برای چه بوجود می‌آید؟

ارور یخچال جنرال الکتریک به نام HRD :

این خطا مربوط به بخش برد اصلی دستگاه است. وجود این خطا نمایان گر عیب در برد اصلی (سوختگی برد و یا قطعه ای از آن) جنرال الکتریک است از علائم سوختن برد یخچال کاملا خاموش شده و تنها چراغ درون دستگاه روشن می‌ماند.

از دلایلی که این ارور بوجو می‌آید و نیاز به تعمیر برد یخچال می‌شود نوسانات برقی است. بهتر است برای تمام وسایل برقی از محافظ ها یا استابیلایزر استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن این ارور گرم شدن دستگاه است که می‌تواند برد را بسوزاند.

رفع خطای HRS

برای بیشتر ارورها نیاز است که یک تکنسین حرفه ای کمک کند. این ارور هم از این موضوع جدا نیست.

ارور CC به چه معناست؟

اگر یخچال فریزر گرم شود و سرمای لازم را از دست دهد این ارور بوجود میآید.

علتهای مختلقی می‌تواند باعث گرم شدن یخچال شود.

  1. شکستگی داخل یخچال یکی از این علتها است.
  2. پوسیدگی یا پارگی لاستیک دور در یخچال یکی دیگر از علت ها است.
  3. اگر درجه یخچال تنظیم نباشد
  4. بیش از ظرفیت یخچال درون آن مود غذایی قرار داده اید
  5. در یخچال به خوبی بسته نشده یا دارای پوسیدگی است.
  6. دریچه‌های مسدود شده و سرد نکردن یخچال

رفع عیب ارور CC

مواردی که در بالا گفته شده را چک کنید هرکدام یکی از موارد را بررسی کردید و مشکل از آنجا نبود با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

ارور CI برای چه بوجود می‌آید؟

ارور یخچال جنرال الکتریک به نام CI که مربوط به بخش یخساز است. زمانی که مشکلی در یخساز این برند به وجود بیاید این ارور نمایان می‌شود. معمولا علت این خطا یا مشکل در یخ ساز، تامین آب یا خراب شدن یکی از قطعات است.

شیر آب ورودی را که به یخساز میرسد چک کنید تا قطع یا مسدود نشده باشد. چک کنید که یخ در یخساز گیر نکرده باشد.

رفع خطای CI

بعد از چک کردن آب ورودی و مطمئن شدن از مسدود نبودن آن آب را قطع کنید یخساز را هم خاموش کنید. با زدن دکمه system check یخچال بار دیگر ارور را چک کنید باید ارور از بین برود.

اگر این کار را انجام دادید و مشکل برطرف نشد حتما با یک تکنسین یخچال جنرال الکتریک تماس بگیرید.

ارور DE برای چه بوجود می‌آید؟

مشکل در قسمت دیفراست یا یخزدایی ارور DE را بوجود می‌آورد. گاهی اوقات هم خرابی در سیم کشی قطعات هم می‌تواند این ارور را نمایان کند. معمولا زمانی که یخزدایی تا 24 ساعت کار نکند این خطا نمایش داده می‌شود.

برای برطرف کردن این خطا باید تمامی قطعات دیفراست چک و اگر خرابی وجود داشت تعویض شوند. همچنین سیم کشی نیز باید چک شود. این کار باید توسط یک فردا حرفه ای و با تجربه انجام شود تا به خوبی از مشکل موجود سر در بیاورد.

ارور DF به چه معناست؟

ارور یخچال جنرال الکتریک به نام  DF که مربوط به برق رسانی به قسمت دیفراست است. اگر 48 ساعت برق به این سیستم یعنی قطعات مربوط به بخش سنسور دیفراست، ترموفیوز یا ترمودیک و المنت وارد نشود و این قطعات با مشکلاتی مواجه شوند این ارور نمایان می‌شود. دقت کنید که برای برطرف کردن این ارور باید از تکنسین های تعمیرات این یخچال کمک بگیرید. اکسیر ارائه دهنده انواع تعمیرات لوازم خانگی. تکنسین ها با بررسی کردن قطعات معیوب آنها را تعویض یا تعمیر می‌کنند.

ارور FF به چه معناست؟

دمای فریزر مشکلی دارد که این خطا را روی نمایشگر مشاهده می‌کنید. در صورت افزایش دما در قسمت فریزر این ارور نمایش داده می‌شود. از علائم این ارور نرم شدن مواد درون فریزر است. از دلایل به وجود آمدن این خطا بیش از حد باز ماندن یا بیش از حد باز و بسته کردن درب این وسیله است. اگر دما را تنظیم کردید و باز هم ارور را دیدید باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

برای تعمیر ماکروویو روی لینک کلیک کنید.

ارور PF برای چه بوجود می‌آید؟

ارور یخچال جنرال الکتریک به نام PF که می‌تواند مرتبط به قطعی جریان برق اصلی ورودی به این وسیله باشد. قطع شدن جریان برق ورودی ممکن است مربوط به خرابی دو شاخه و یا سیم برق باشد.

برای برطرف کردن این مشکل اگر دوشاخه وصل شده به برق خراب است باید آن را عوض کرد. در صورت وجود این موارد آنها را برطرف کرده و system check را فشار دهید. اگر ارور برطرف نشد با متخصص تماس بگیرید.

ارور TC به چه معناست؟

فعال بودن Turbo cool یا در واقع سرمایش فوری باعث نمایش دادن این ارور یخچال جنرال الکتریک می‌شود. این یک ارور نیست و فقط در جهت نمایش دادن فعال شدن سرمایش سریع به کار می‌رود. نگران نباشید دستگاه شما هیچ مشکلی ندارد. برای رفع آن
در تنظیمات یخچال فریزر گزینه Turbo Cool را خاموش کنید.

ارور TF برای چه بوجود می‌آید؟

ارور یخچال جنرال الکتریک به نام TF که در واقع هیچ خطایی نیست و مربوط به هیچ مشکلی نیست. این کد ممکن است همان خطای EF باشد. اگر نیاز به تعمیر هیتر انرژی دارید روی لینک کلیک کنید.

ارور E2 برای چه بوجود می‌آید؟

این کد خطا هنگامی رخ می‌دهند که یکی از قطعات بورد معیوب شده باشد. باید به سراغ تعمیرکار یخچال بروید. گاهی اوقات نیاز به تعویض برد است که دراینصورت حتما باید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

ارور ۸۸ یا ۸۹

اگر این ارور را دیدید باید بدانید که مشکلی در اتصالات برق بوجود آمده است. حتما باید اتصالات این وسیله را چک کنید و از برقراری سالم ان مطمئن شوید. علت برق داشتن بدنه یخچال را در این مقاله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *