ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما | عیب یابی و نحوه رفع خطا

ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما

امکان دارد شما در موقع کار با ماشین لباسشویی پاکشوما، با ارورهایی از سمت لباسشویی مواجه شوید. در این صورت باید شما مطابق با خطایی که ماشین لباسشویی نشان می‌دهد، به رفع خطا بپردازید تا ارور لباسشویی پاکشوما برطرف گردد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع خطا ماشین لباسشویی پاکشوما و علت مواجه شدن با این ارورها بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا در صورت مواجه با این ارورها بدانید چه کاری انجام دهید.

خطا DE لباسشویی پاکشوما

  • دلیل ارور DE لباسشویی پاکشوما؛ می‌تواند ایراد در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی و یا ایراد در اتصال کابل میکروسوئیچ درب به برد لباسشویی پاکشوما باشد.
  • این ایراد می‌تواند سوختگی میکروسوئیچ درب لباسشویی باشد و یا خراب‌ شدن برد الکترونیکی دستگاه باشد.

رفع ارور: معمولا برای رفع این خطا باید میکروسوئیچ درب تعویض شود. اگر ایرادی که بوجود آمده مربوط به درب این دستگاه نبود باید به سراغ برد الکترونیکی بروید. بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

علت بروز ارور E10 

اگر با ارور E10 مواجه شدید؛ یعنی ماشین لباسشویی پاکشوما به دلایل متفاوت، آبگیری را به طرز صحیح اجرا نمی‌کند. از دلایل آن می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • عدم جریان آب در لوله
  • ایراد در برد لباسشویی پاکشوما
  • ایراد در شلنگ، شیر آب یا شیر برقی
  • ایراد در هیدروستات

شما برای برطرف کردن این خطا در ماشین لباسشویی پاکشوما؛ ابتدا باید شیر برقی، شیر آب، باز و یا بسته بودن مسیر شلنگ را مورد بررسی قرار دهید.

  • در ابتدا سعی کنید بررسی کنید که شیر آب شما بسته نباشد در صورت بسته بودن شیر آب، ابتدا ان را باز کنید تا آب جریان پیدا کند.
  • در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید که شیر برقی مشکل دارد باید اقدام به تعویض آن کنید.
  • بررسی کنید اگر شلنگ ماشین لباسشویی شما دچار انسداد، پارگی و یا خمیدگی است آن را برطرف نمایید.
  • علت‌های دیگری که در ارور E10 است مشکل هیدروستات است که باید در صورت خرابی این قطعه تعویض کند.
  • پس از بررسی مواردی که در بالاتر گفته شد اگر مشکل ماشین لباسشویی شما برطرف نشد می‌تواند، مشکل از برد و خازن آن باشد که نیم سوز و یا کاملا سوخته باشد که شما باید در صورت مشکل از سمت برد و یا خازن آن را به صورت کامل تعویض نمایید.

ایرادات رایج ماشین لباسشویی پاکشوما

خطاهایی که در بیشترمواقع در ماشین لباسشویی پاکشوما مشاهده میکنید بدون نیاز به تکنیسین حل میشود

 علت بروز خطا FE در لباسشویی پاکشوما:

اگر در ماشین لباسشویی پاکشوما خود خطا FE؛ را دیدید علت آن می‌تواند: آب زیاد در درون ماشین لباسشویی و یا پر بودن بیش از اندازه در مخزن آن باشد. راه حل برطرف کردن مشکل FE بسیار ساده است شیر آب را به صورت کاملا ببندید.

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما PE:

ارور PE؛ مربوط به بخش مشکل در مقاومت هیدروستات است. مقاومت نرمال هیدروستات باید بین عدد: 21 تا 23 باشد. برای رفع این خطا ابتدا باید مقاومت را اندازه گیری کنید در صورتی که متوجه تفاوت در عدد مقاومت شدید باید اقدام به تعویض هیدروستات نمایید که این تعویض کاری تخصصی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم از متخصصان استفاده کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا؛ عیب یابی و نحوه حل مشکل

 علت بروز خطا E30 لباسشویی پاکشوما:

 علت بروز ارور E30 لباسشویی پاکشوما؛ به بخش درب ماشین لباسشویی برمی‌گردد، ممکن است برخی از لباس‌ها جلوی بسته شدن صحیح درب را گرفته باشد.

  • بررسی کنید اگر مانعی برای بسته شدن کامل پیدا نکردید مشکل از سمت میکروسوئیچ درب می‌تواند باشد.
  • برای رفع این مشکل می‌توانید ابتدا برد را مورد بررسی قرار دهید تا از اتصال برد و میکروسوئیچ اطمینان حاصل نمایید
  • در صورت مشاهده هر گونه اتصال صحیح باید اقدام به تعویض برد و یا میکروسوئیچ نمایید.

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E21

  • علت مشاهده خطا E21 در ماشین لباسشویی پاکشوما بروز اختلال در تخلیه آب است.
  • علت بروز این اختلال می‌تواند سوختن پمپ تخلیه، انسداد مسیر شلنگ تخلیه و یا بروز برد در ماشین لباسشویی باشد. 
  • شما باید برای برطرف کردن این خطا ابتدا بررسی کنید تا پمپ تخلیه شما دچار سوختگی شده است یا خیر در صورت سوختگی باید اقدام به تعویض آن نمایید
  • در صورت عدم مشکل در پمپ تخلیه مسیر شلنگ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید تا دچار انسداد نشده باشد، در صورت مشاهده انسداد اقدام به برطرف کردن آن نمایید.
  • در برخی از موارد بروز مشکل E21 می‌تواند از سمت تایمر هم باشد که فرمان قطع را صادر نمی‌کند که بررسی این موضوع نیاز به حضور کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما دارد.
راهکاری برای رفع ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما

ارورهای ماشین پاکشوما در اکثر مواقع از سمت برد و یا پمپ است

 بروز خطا E40 در لباسشویی پاکشوما:

علت ارور E40ماشین لباسشویی پاکشوما؛ پاک شده برنامه شستشو از حافظه دستگاه است و یا علت آن می‌تواند خطای اپیروم در تشخیص خطا برد باشد. برای رفع این مشکل باید مجدد برنامه شستشو بر روی دستگاه تنظیم شود.

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما CL:

در هنگام مشاهده خطا CL لباسشویی پاکشوما؛ علت آن فعال شدن قفل کودک است که باعث این ارور می‎‌شود. شما برای رفع این مشکل باید قفل کودک را غیر فعال نمایید تا مشکل برطرف شود.

 علت خطا OE لباسشویی پاکشوما:

علت به وجود آمدن ارور OE لباسشویی پاکشوما؛ مشکل در پمپ تخلیه است و یا ممکن است برد ماشین لباسشویی شما مشکل داشته باشد. برای رفع این خطا نیاز به حضور تعمیرکار حرفه است تا تفاوت بین پمپ تخلیه و برد به درستی تشخیص داده شود.

 علت ارور E36:

به صورت معمولا خطای E36؛ به دلیل گرم نشدن آب توسط المنت است و یا ممکن است هیتر خراب شده باشد. برای رفع این ارور باید بررسی کنید المنت و یا هیتر خراب شده است یا نه اگر خراب شده باشد نیاز به تعویض دارد

 علت ارور E20 لباسشویی پاکشوما:

خطای E20 در لباسشویی پاکشوما؛ به علت بروز مشکل در قسمت تخلیه آب است شما باید برای رفع آن ابتدا پمپ تخلیه و مدار پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید برای بررسی این مشکل شما نیاز دارید تا با افراد متخصص تماس حاصل نمایید.

ارورهای ماشین لباسشویی آبسال؛ عیب یابی و نحوه رفع مشکل

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E12:

اگر خطای E12 را دیدید؛ علت آن پر بودن بیش از حد ماشین لباسشویی است. شما باید بررسی کنید که بیش از حد لباس را در ماشین قرار ندهید. اگر مشکل از این مورد نبود می‌توانید پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تشخیص ایراد اقدام به تعویض آن قطعه نمایید.

خطاهای لباسشویی پاکشوما

ارورها را با دقت بررسی کنید و راهکارهای ساده ای که برای رفع آن وجود دارد را بررسی کنید

بررسی ارور E34 لباسشویی پاکشوما:

به صورت معمول خطا E34 به دلیل دما رخ می‌دهد. علت این خطا این است که ترمیستور ممکن است معیوب باشد و به صورت کلی خراب شده باشد. علت دیگر آن می‌تواند بهم ریختگی تنظیم دما روی برد باشد که می‌توانید با بررسی آن را به تنظیمات صحیح برگردانید

بررسی ارور E33:

ارور E33؛ نشان از سطح آب است که ممکن است بیش از اندازه باشد. برای برطرف کردن این خطا ابتدا باید سنسور بررسی سطح آب را چک کنید و در صورت مشکل آن را برطرف نمایید.

علت بروز ارور E31 لباسشویی پاکشوما:

اگر میکروسوئیچ قفل درب مشکل داشته باشد شما با ارور E31 مواجه خواهید شد. برای برطرف کردن این ایرادات اتصالات میکروسوئیچ را بررسی نمایید و در صورت خراب بود باید آن را تعویض نمایید.

ارور کولر گازی ال جی؛ ارورها و راه رفع این خطاها

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E3D:

اگر نوسانات جریان برق اتفاق بیفتد خطا E3D رخ می‌دهد؛ این علت به دلیل عدم استفاده از محافظ است که باید در اسرع وقت یک محافظ برق تهیه نمایید.

علت ارور لباسشویی پاکشوما

ارورها راهنمای بسیار مناسبی برای رفع آن خطا است کافیست آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید

علت ارور E3C لباسشویی پاکشوما:

اگر خطا E3C را مشاهده کردید؛ علت آن المنت لباسشویی است که ممکن است اتصالات و در برخی از موارد المنت معیوب شده باشد. برای رفع این خطا المنت و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E35:

برای عیب یابی خطا E35؛ ابتدا دمایی که روی برد است را بررسی و در صورت نیاز تنظیم نمایید، اگر مشکل برطرف نشد، باید به بررسی ترمیستور بپردازید.

بررسی ارور E70 لباسشویی پاکشوما:

خطا E70؛ به دلیل قطعی در اتصال بین پنل و برد است برای رفع این خطا حتما باید از متخصصین ماهر استفاده کنید.

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E60:

خطای E60؛ به موتور مربوط می‌شود در برخی از موارد ممکن است سیم کشی و اتصالات بین مدار برد وموتور بررسی شود تا در صورت ایراد در سیم کشی سریعا تعویض شود اگر موتور شما خراب شده باشد نیاز دارید به صورت کامل آن را تعویض نمایید.

بررسی ارور E41 لباسشویی پاکشوما

این خطا مربوط به پاک شدن برنامه شستشو از حافظه است که برای این کار کافیست مجددا برنامه را تنظیم نمایید.

ارور کولر گازی جنرال | کد خطای 40 ارور اسپلیت اجنرال

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما E80:

هنگامی که به خطا E80 برخورید؛ ممکن است مشکل از برد باشد برای رفع این مشکل می‌توانید برد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. برای تعویض برد حتما از متخصص استفاده نمایید.

ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما: در بسیاری از موارد با بررسی دقیق و اصولی نوع خطا بدون نیاز به تعمیرکار می‌توان آنها را حل کرد. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید نوع نگهداری ماشین است که می‌توانید با نگهداری درست تا مدت زمان زیادی از ماشین لباسشویی استفاده کرد. در هنگام بروز خطا هم سعی کنید به صورت غیر حرفه ای اقدام به تعمیر ماشین نپردازید زیرا ممکن است باعث ایجاد خرابی بیشتر شوید.

کلام آخر ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما؛ عیب یابی و نحوه حل آن آشنا کنیم. در صورتی که نتوانستید با استفاده از راهنمای بالا اقدام به تعمیر ماشین خود کنید نیاز دارید با متخصصین متبحر تماس حاصل نمایید تا عیب یابی به صورت دقیق انجام شود. برای اینکه بتوانید مشکل را به تکنیسین توضیح دهید لازم است ابتدا کدهای خطاهایی که فکر می‌کنید باعث بروز این خطا شده است را پیدا کرده و آن را به متخصص توضیح دهید.

شما میتوانید در زمانی که از خطای ماشین لباسشویی خود مطمئن شدید با تعمیرکار ماشین لباسشویی؛ تماس بگیرید. اکسیر سرویس با ارائه ضمانت نامه کتبی 6 ماهه، خدمات شبانه روزی در سراسر ایران میتواند عیب یابی دقیق و سریع را برای شما انجام دهد. برای استفاده از خدمات ما میتوانید بر روی لینک تعمیر ماشین لباسشویی کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *