ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی آبسال ؛ عیب یابی و نحوه رفع مشکل

ارورهای رایج در ماشین لباسشویی آبسال

ارور ماشین لباسشویی آبسال

در برخی از موارد ارورهای ماشین لباسشوی آبسال؛ در هنگام کار کردن با ماشین ممکن است برای شما نگران کننده باشد و به سرعت به فکر تماس با تعمیرکار می‌افتید اما باید بدانید این برند مانند هر برند دیگری کدهای خطای آن در برخی از موارد توسط خودتان قابل رفع شدن است، کافیست معنی هر کد خطا را بدانید و سپس اقدام به رفع آن کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ارورهای ماشین لباسشویی آبسال آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

بررسی کد خطا F01 لباسشویی آبسال:

در هنگامی که با خطا F01 مواجه می‌شوید؛ علت آن عدم وجود آب کافی و یا ناتوانی دستگاه در آبگیری است که می‌توانیم دلایل آن را بدین صورت علت یابی کنیم:

  • ممکن است شیر برقی خراب شده باشد
  • سنسور کنترل سطح آب دچار مشکل شده است و یا به صورت کامل از کار افتاده است
  • امکان ایراد در برد الکترونیکی
  • اتصال در سیم کشی مربوطه دچار مشکل شده باشد
  • شیر ورودی آب بسته باشد
  • برای رفع این مشکل بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید تا شیر برقی، برد الکترونیکی و همچنین سیم کشی شما را بررسی کند.
بررسی ارورهای رایج ماشین لباسشویی آبسال

ارورهای رایج ماشین لباسشویی آبسال را بشناسید و بدون نیاز به متخصصص آنها را برطرف نمایید

ارور ماشین لباسشویی آبسال F02:

در هنگام بروز خطا F02 ممکن است؛ به دلیل خرابی در بخش هیدروستات ماشین لباسشویی باشد و یا به دلیل ایراد خرابی در بخش اتصالات و سوکت‌های هیدروستات با این کد خطا مواجه می‌شوید.

برای اینکه بتوانید ارور F02 را برطرف کنید ابتدا باید: هیدروستات و یا اتصالات مربوط را با دقت مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه ایراد در قطعات آن را تعویض نمایید.

در برخی از موارد این ارور می‌تواند به دلیل بروز خطا از سمت برد لباسشویی باشد که در صورت چنین ایرادی نیاز به تماس با تکنیسین دارید.

بررسی ارور F04 لباسشویی آبسال:

خطا F04؛ معمولا به دو دلیل رخ می‌دهد دلیل اول عیب در قسمت میکروسوئیچ درب و دلیل دوم مشکل در بخش برد الکترونیکی است که ربط مستقیم به میکروسوئیچ درب دارد.

به دلیل اینکه این خطا تا حد بسیار زیادی تخصصی است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با تکنیسین تماس حاصل نمایید که ابتدا میکروسوئیچ درب را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کند.

اگر مشکل از بخش برد الکترونیکی باشد علت آن در بسیاری از موارد مشکل در بخش اتصال میان برد و میکروسوئیچ درب باشد که تکنیسین می‌تواند برد را تعمیر و یا تعویض نماید.

ارور ماشین لباسشویی آبسال F05:

اگر سنسور NTC که به بخش سنسور المنت حرارتی دچار مشکل شود، شما با خطا F05 مواجه می‌شوید.

شما برای رفع این خطا ابتدا باید بررسی کنید که آیا سنسور سالم است یا خیر در صورت خرابی در المنت باید آن را تعویض کنید

نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی آبسال

عیب یابی ماشین لباسشویی آبسال را با آشنایی با کدهای آن به راحتی انجام دهید

بررسی ارور F06 لباسشویی آبسال:

خطا F06؛ معمولا به ایراد در قسمت حرارتی دستگاه مربوط می‌شود.

در هنگامی که با این خطا مواجه می‌شوید معمولا المنت حرارتی و یا در برخی از موارد اتصالات آن دچار مشکل شده است.

همچنین در برخی از زمان‌ها ممکن است به دلیل ایراد در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی این خطا برای شما ظاهر می‌شود که ارتباط مستقیم با المنت حرارتی دارد.

برای رفع این خطا می‌توانید از تکنسین استفاده کنید تا المنت حرارتی شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز اقدام به تعویض و یا تعمیر آن کند.

ارور ماشین لباسشویی آبسال F07:

به صورت معمول خطا F07؛ به دلیل عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

مشکل عدم تخلیه آب می‌تواند به دلیل خرابی در بخش پمپ تخلیه باشد، عیب در بخش شیر برقی هم می‌تواند به این مشکل اضافه شده باشد.

به صورت معمول مسدود بودن مسیر لوله تخلیه و همچنین ایراد در بخش برد الکترونیکی دستگاه و عدم ارسال فرمان‌های لازم می‌تواند باعث بروز چنین خطایی هم باشد.

برای اینکه بتوانید این ارور را برطرف کنید باید: پمپ تخلیه، شیر برقی و همچنین برد الکترونیکی را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت مشاهده عیب آن را برطرف نمایید.

همچنین لوله تخلیه و مسیر فاضلاب را بررسی کنید تا دچار گرفتگی نباشد.

ارور ماشین لباسشویی آبسال

بررسی ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما میتواند به رفع تمامی خطاها به شما کمک کند

بررسی ارور F08 لباسشویی آبسال:

اگر خطا F08؛ را مشاهده کردید می‌تواند به دلیل ایراد در: عملکرد موتور، سوختگی و یا قفل شدن، خرابی و عیب در رله، وجود اتصال کوتاه و همچنین ایراد در برد الکترونیکی باشد.

برای رفع هر کدام از این خطاها شما نیاز دارید با یک متخصص تماس بگیرید زیرا بررسی هر کدام از این موارد حساسیت مخصوص به خود را دارد که در صورت تشخیص اشتباه می‌تواند خسارات بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

ارور ماشین لباسشویی آبسال F09:

در هنگام بروز خطا F09؛ علت آن می‌تواند وجود ایراد اساسی در برد الکترونیکی باشد.

این خطا معمولا به دلیل خرابی برد الکترونیکی، نبود ارتباط میان برد اصلی و پنل دستگاه و یا به دلیل اتصالات سوکت‌های برد باشد.

برای رفع این خطا ابتدا باید اتصالات سوکت‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل سوکت را تعویض کنید در صورت عدم مشاهده مشکل دلیل اصلی می‌تواند برد الکترونیکی باشد که تنها باید به دست متخصص تعمیر شود.

بررسی ارور C03 لباسشویی آبسال:

اگر ماشین لباسشویی شما بالانس و توازن صحیحی نداشته باشد خطا C3 رخ می‌دهد که این امر باعث می‌شود لباس‌های شما در یک قسمت جمع شده باشد و عملکرد ماشین را دچار مشکل کرده باشد.

برای رفع  ارور C3؛ کافیست دستگاه را متوقف کرده، لباس‌ها را به صورت یکنواخت پخش کنید اگر مجددا این خطا برای شما به نمایش درآمد باید با تکنسین برای بالانس کردن ماشین لباسشویی تماس حاصل نمایید.

ارورهای ماشین لباسشویی آبسال: در بسیاری از موارد به بخش برد الکترونیکی مربوط می‌شود. این نکته را فراموش نکنید قبل از تماس با تکنسین سعی کنید ابتدا خطاها را به درستی مورد بررسی قرار دهید در بسیاری از موارد خطاها بدون نیاز به حضور تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی آبسال برطرف خواهد شد.

کلام آخر ارور ماشین لباسشویی آبسال

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ارورهای ماشین لباسشویی آبسال که بسیار هم رایج هستند آشنا کنیم. در صورتی که پس از بررسی هر کدام از خطاها باز هم دچار مشکل بودید باید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال تماس حاصل نمایید تا متخصصین به صورت دقیق به عیب‌یابی بپردازند.

شما می‍‌توانید در زمانی که از بررسی تمامی ارورهای ماشین لباسشویی آبسال خود مطمئن شدید با تعمیرکار ماشین لباسشویی؛ تماس بگیرید.

اکسیر سرویس با ارائه ضمانت نامه کتبی 6 ماهه، خدمات شبانه روزی در سراسر ایران می‌تواند عیب یابی دقیق و سریع را برای شما انجام دهد.

برای استفاده از خدمات ما می‌توانید بر روی لینک تعمیر ماشین لباسشویی کلیک کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *