ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب لباسشویی | تعویض و علت پارگی یا کپک زدن ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب لباسشویی

اگر لاستیک دور درب لباسشویی دچار پارگی یا ایراداتی شود، نشتی آب و مشکلاتی شبیه به ان را در پی خواهد داشت. پاره شدن یا کنده شدن یک تکه از این نوار یکی از علت های اصلی نشتی آب از ماشین باشد. بغیر از پارگی گاهی نیاز است که این قطعه لاستیکی تمیز شود. اگر لاستیک کثیف یا سیاه شده باشد لباسها را دچار کثیفی خواهد کرد.

تماس با ما

در این مطلب به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

  • علت‌های پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی چیست؟
  • نحوه تعویض نوار دور درب ماشین لباسشویی چگونه است؟
  • نحوه تمیز کردن نوار سیاه شده یا کپک زده لباسشویی چگونه است؟
  • انواع لاستیک مناسب برای درب لباسشویی

علت های پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی چیست؟

فرض کنید برای چند روزی نتوانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید و لباسها روی هم ریخته و کثیف بمانند. شاید این قطعه به ظاهر بسیار ساده یا بدون کاربرد باشد اما در صورت پارگی یا هر ایراد دیگری شما را دچار مشکلاتی می‌کند که باید سریعا آن را برطرف کنید.

گیر کردن لباس به نوار دور درب ماشین لباسشویی از علل پارگی لاستیک

اگر زمانی که لباس‌های کثیف را درون این وسیله می‌گذارید دقت نکنید و قسمتی از لباسها مخصوصا زیپ یا قسمتهای سفت و سخت لباس های زمستانی بیرون بماند و به لاستیک گیر کند می‌تواند زمان کار کردن ماشین باعث پارگی این نوار نرم شود.

شاید اگر این اتفاق یکبار بیوفتد مشکلی ایجاد نشود اما در اثر مرور زمان حتما پارگی ایجاد شده و نوار را از بین خواهد برد.

رسوب گرفتن بیش از حد

بهرحال درون این وسیله لباس‌های کثیف با هرگونه آلودگی و مواد شوینده های مختلف ریخته می‌شود و به مرور زمان از عمر مفید این نوار کم خواهد شد. با جرم گیری هر چند ماه یکبار و باز گذاشتن درب این وسیله بعد از شستشو جلوی این اتفاق گرفته خواهد شد و رطوبت از درون وسیله خارج خواهد شد.

استفاده از شوینده های نامناسب و قوی

مواد شوینده نامناسب در صورت استفاده مکرر در زمانی کوتاه باعث خورده شدن و از بین رفتن قسمت هایی از این لاستیک خواهند شد.

خراب شدن برخی قطعات علت پارگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

خرابی یا مشکلات مشابه در بلبرینگ یا شفت ماشین که باعث برخورد به پلاستیک و درنهایت پارگی آن می‌شود.

نحوه تمیز کردن نوار سیاه شده یا کپک زده لباسشویی چگونه است؟

شاید اینگونه به نظر بیاید که خود این دستگاه برای تمیزی و نظافت است و چرا باید آن را تمیز کنیم. با تمیز نگه داشتن این دستگاه به عمر طولانی آن و کم شدن هزینه تعمیر ماشین لباسشویی کمک زیادی خواهید کرد. رطوبتی که این وسیله دارد آن را به یک محیط ایده آل برای رشد انواع قارچ و باکتری تبدیل خواهد کرد. گاهی اوقات دیده می‌شود که لاستیک دور درب لباسشویی سیاه شده و یا بوی بسیار بدی می‌دهد، این مشکل از کپک زدن و رشد باکتری ها در آن منطقه است.

چه موادی برای تمیز کردن سیاهی لاستیک دور درب لباسشویی لازم است؟

  1. سفید کننده یا بجای آن می‌توان از سرکه سفید هم استفاده کرد.
  2. پارچه تمیز
  3. دستکش
  4. اسپری

می‌تانید یا از سفید کننده یا از سرکه استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است که از سرکه استفاده کنید. خود سفید کننده ها دارای موادی هستند که می‌تواند بر اثر استفاده زیاد به نوار آسیب بزند. ماشین را بدون گذاشتن هیچ لباسی و بدون استفاده از پودر یا مایع شوینده، با یک استکان سفید کننده پر کنید و روشن کنید.

در یک بطری که بتوان آنرا اسپری کرد یک مقدار سرکه و دو برابر آن آب بریزید. بهتر است که در این مراحل از کار دستکش به دست داشته باشید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود. محلول را روی لاستیک اسپری کنید و کمی صبر کنید بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال سیاهی یا کپک را تمیز کنید. تا زمانی که سیاهی پاک شود این کار را تکرار کنید.

در آخرین مرحله پارچه تمیز دیگری بردارید نم دار کنید و محلی را که با سرکه اسپری کرده و تمیز کرده بودید را دستمال بکشید.

حتما لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را خشک کنید و نگذارید رطوبت یا نم روی آن باقی بماند.

انواع لاستیک مناسب برای درب لباسشویی

  • لاستیک دور درب لباسشویی ساده
  • لاستیک دور درب لباسشویی تک سوراخ
  • نوار دور درب ماشنی لباسشویی چراغ دار

لاستیک دور درب لباسشویی ساده

این مدل از نوار، هیچ شیاری روی آن وجود ندارد به همین خاطر در دسته لاستیک‌های ساده و معمولی جای می‌گیرد و تعویض یا تعمیر کردن آن از دیگر انواع لاستیک مخصوص این دستگاه بسیار آسان‌تر است .

لاستیک دور درب لباسشویی تک سوراخ

این مدل نوار برای درب لباس شویی یک شیار دارد که برای ایجاد جریان آب در آن گذاشته شده است همچنین برای لاستیک تک سوراخ لباسشویی یک سیستم شستشوی گردشی طراحی شده است، به این شکل که نوار ماشین را توسط یک شلنگ به محفظه جای پودر متصل کرده تا به هنگام کار‌کردن این دستگاه به واسطه سوراخ موجود روی لاستیک، آب بر روی لباس ها ریخته شود.

نوار دور درب ماشین لباسشویی چراغ دار

لاستیک چراغ‌دار برای درب لباسشویی دارای دو عدد شیار بر روی بدنه خود است که یکی از آن‌ها مرتبط با سیستم گردش آب در نوار بوده و دیگری برای لامپ قرار داده شده است که به واسطه آن هنگام باز کردن درب لباسشویی، محفظه داخلی روشن می‌شود. ابعاد و اندازه این نوع لاستیک از انواع دیگر لاستیک‌های لباسشویی نیز بزرگ‌تر است.

1 فکر در مورد “ لاستیک دور درب لباسشویی | تعویض و علت پارگی یا کپک زدن ماشین لباسشویی

  1. ساعی گفت:

    تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی هم انجام میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *