یخچال

11 علت آب دادن یخچال | چرا یخچال آب میده

علت آب دادن یخچال

علت آب دادن یخچال | چرا از زیر یخچال آب میاد

علت اب امدن از زیر یخچال یکی از رایج‌‌ترین مشکلاتی است که اکثر خانواده‌ها با آن روبرو می‌شوند و از آنجایی که این مشکل از جمله مشکلاتی است که نباید نادیده گرفته شود، لازم است که در ابتدا با علت آب دادن یخچال و در ادامه با راه‌حل این مشکل آشنا شوید.

تماس با ما

چرا یخچال آب میده | علت ریختن آب از پشت یخچال

  1. لاستیک درب دچار مشکل شود
  2. اواپراتور یخچال از یخ یا برفک پوشیده شود
  3. لوله تخلیه یخچال مسدود شود
  4.  آسیب دیدن سینی یخچال
  5. ایجاد مشکل در شیر ورودی یخچال
  6. بروز مشکل در یخ‌ساز یا آبسردکن یخچال
  7. معیوب بودن مخزن آب یا Water Tank

لاستیک درب دچار مشکل شود

اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، خراب شدن لاستیک درب یخچال است. باید بدانید که گاهی‌اوقات ذرات مواد غذایی یا گردوغبار مانع از بسته شدن کامل درب یخچال می‌شوند. نتیجه‌ی چنین مشکلی، افزایش چگالش و درنتیجه نشتی آب از یخچال است.

همچنین اگر درزگیرهای یخچال شما به‌دلیل خرابی یا پوسیده بودن، هوای بیرون را وارد یخچال کنند میزان رطوبت یخچال افزایش پیدا می‌کند و آب اضافی به داخل سینی یخچال می‌ریزد و در ادامه از یخچال سرریز می‌شود.
حال برای آنکه مطمئن شوید دلیل آب دادن یخچال این مشکل است یا خیر، باید لاستیک یخچال را زمانی که درب یخچال بسته است چک کنید و مطمئن شوید که لاستیک به درب یخچال کاملا متصل است.

اگر لاستیک یخچال دچار پوسیدگی شده، توصیه می‌شود لاستیک جدیدی تهیه و آن را جایگزین لاستیک قدیمی کنید.
البته اگر در انجام این کار مهارت کافی ندارید، می‌توانید با تکنسین‌های تعمیر یخچال تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کمک داشته باشید. مورد آخری که باید به آن اشاره کنیم، این است که مطمئن شوید یخچال شما تراز است، زیرا تراز نبودن یخچال باعث می‌شود که درب یخچال به‌خوبی بسته نشود و مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد پیش آیند.

اواپراتور یخچال از یخ یا برفک پوشیده شود

زمانی که اواپراتور یخچال با یخ و برفک پوشیده شود، هوای سرد دیگر نمی‌تواند به‌راحتی از فن عبور کند که نتیجه‏ی چنین موضوعی گرم شدن یخچال است. حال اگر شما متوجه شدید که یخچال شما به‌خوبی سرد نیست یا از آن صدای خفیفی شنیدید، می‌توانید نسبت به این مشکل مشکوک شوید.

اگر شما بررسی‌های لازم را انجام دادید و متوجه شدید که علت آب دادن یخچال، پوشیده شدن اواپراتور با یخ و برفک است، می‌توانید در ابتدا از درست کار کردن کمپرسور مطمئن شوید و در ادامه پوشش اواپراتور را بردارید و یخ و برفک‌های روی آن را پاک کنید.

البته پیشنهاد ما به شما این است که این کار توسط متخصصان و تعمیرکاران انجام شود تا مشکل بیشتری به دستگاه شما وارد نشود.

برای تعویض لولای درب یخچال می توانید با متخصصین اکسیر سرویس در تماس باشید.

لوله تخلیه یخچال مسدود شود

از دیگر دلایل آب دادن یخچال که از جمله دلایل بارز این مشکل نیز است، می‌توان به مسدود شدن لوله تخلیه یخچال اشاره کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، تمام یخچال‌های بدون برفک سیستم یخ‌زدایی دارند که این سیستم یخ و برفک روی اواپراتور را به‌صورت خودکار ذوب می‌کند و آب ناشی از این چرخه به داخل سینی یا ظرفی که خارج از یخچال قرار گرفته و معمولا به کمپرسور نزدیک است می‌ریزد.

حال اگر لوله تخلیه‌ی آب با ذرات غذا یا یخ مسدود شود، آب در یخچال جمع خواهد شد. برای حل این مشکل به کمک تعمیرکاران یخچال نیاز دارید، زیرا موقعیت لوله تخلیه آب یخچال در هریخچال متفاوت است.

از همین رو تعمیرکاران با توجه به علت آب دادن یخچال و مدل یخچال محل لوله را پیدا می‌کنند و سپس آن را موردبررسی قرار می‌دهند. بنابراین اگر زباله یا چیزی در لوله گیر کرده باشد، آن را تمیز می‌کنند و دوباره لوله را سرجای خود قرار می‌دهند.

 آسیب دیدن سینی یخچال

دیگر علت آب دادن یخچال را می‌توان آسیب دیدن سینی یخچال درنظر گرفت. لازم است بدانید که تمام یخچال‌ها نزدیک به کمپرسور خود یکی سینی تخلیه دارند که آب حاصل از چرخه یخ‌زدایی به داخل این سینی می‌ریزد.

کارایی این سینی به شکلی است که آب به داخل سینی تخلیه می‌شود و سپس آب ریخته شده در سینی با گرمای تولیدی کمپرسور تبخیر می‌شود. حال اگر این سینی هنگام جابه‌جایی یخچال یا به‌دلیل پوسیدگی دچار شکستگی شود، می‌تواند جمع شدن آب زیر یخچال را به همراه داشته باشد.
در رابطه با برطرف کردن این مشکل نیز باید گفت که اگر سینی به‌دلیل تکان خوردن یخچال جابه‌جا شده باشد، می‌توانید با قرار دادن آن در یک جای مناسب مشکل را برطرف کنید، اما اگر سینی شکسته شده باشد لازم است که آن را با یک سینی جدید تعویض کنید.

ایجاد مشکل در شیر ورودی یخچال

اگر متوجه شدید که ریختن آب از پشت یخچال اتفاق می‌افتد، احتمالا شیر ورودی یخچال به مشکل خورده است. بنابراین باید سریعا به بررسی لوله‌های جریان آب بپردازید و مطمئن شوید که لوله‌ها سوراخ نیستند و نشتی ندارند. البته فراموش نکنید که در ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس بررسی‌های لازم را انجام دهید.
گاهی‌اوقات پیچ باز و بسته کردن شیر آب نیز دچار چکه می‌شود، بنابراین تمام لوله‏هایی که از زیر یخچال رد شده‌اند و به پشت یخچال رسیده‌اند را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند. حال اگر در حین بررسی متوجه شدید که لوله‌ها سوراخ هستند، باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید تا مشکل آب دادن یخچال برطرف شود.

جهت تعمیر مایکروویو روی لینک کلیک کنید.

بروز مشکل در یخ‌ساز یا آبسردکن یخچال

ششمین علت آب دادن یخچال که می‌توان به آن اشاره کرد، مشکل در یخساز یا آبسردکن یخچال است. به‌طوری‌که اگر لوله‌های آب که به یخساز و آبسردکن متصل هستند دچار مشکل شوند، نشت آب اتفاق می‌افتد. دقت داشته باشید که این لوله‌ها به‌دلیل فرسودگی ترک می‌خورند و همین موضوع باعث می‌شود که آب از یخچال سرازیر شود.
بنابراین اگر متوجه شدید که نشت آب از قسمت جلویی یخچال است، می‌توانید نسبت به بروز این مشکل مشکوک شوید. بنابراین لازم است که اتصالات بین لوله و بخش آب سردکن را بررسی کنید، سپس اگر حین بررسی‌ها متوجه شدید که لوله‌ها و اتصالات سوراخ هستند، باید شلنگ یخساز را تعویض کنید.

البته توصیه می‌شود انجام بررسی‌های لازم و تعویض اتصالات را به دست تعمیرکاران بسپارید تا همه چیز به بهترین شکل صورت گیرد. برای تعمیر آبسردکن یخچال خود با ما در تماس باشید.

معیوب بودن مخزن آب یا Water Tank

به قسمتی که آب را برای خنک شدن در خود نگه می‌گدارد مخزن آب یا همان Water Tank می‌گویند. اگر این مخزن دچار هرگونه خرابی مثل شکستگی، سوراخ شدگی یا حتی به خوبی متصل نشده باشد آب از این مخزن نشت خواهد کرد و ریزش آب طبیعی خواهد بود. بهتر است که مخزن را بررسی کنید اگر نمی‌توانید با اکسیر سرویس تماس بگیرید. در اینگونه موارد تعمیر جوابگو نیست و باید مخزن تعویض شود.

چرا آب در جا میوه ای جمع میشه؟  

در انتهای دیوار این وسیله سوراخی وجود دارد برای تخلیه آب. اگر این سوراخ تخلیه مسدود شده باشد می‌تواند دلیلی برای جمع شدن آب در یخچال باشد. یک دلیل دیگر جمع شدن آب در جای میوه ها نصب نادرست شلنگ مربوط به تصفیه است. اگر این شلنگ به خوبی نصب نشده باشد منجر به ریختن آب در زیر یخچال می‌شود.

جمع‌بندی
همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی علت آب دادن یخچال پرداختیم و مواردی را ذکر کردیم. همچنین راه‌حل‌هایی را برای برطرف کردن این مشکلات گفتیم، اما پیشنهاد می‌شود درصورتی که از یخچال و قطعات آن اطلاعات کافی ندارید، بررسی و تعمیرات را خودتان انجام ندهید و این کار را به متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای واگذار کنید تا مشکل جدی‌تری برای یخچال شما پیش نیاید.

2 فکر در مورد “ 11 علت آب دادن یخچال | چرا یخچال آب میده

  1. هانیه گفت:

    علت آب دادن آبسردکن یخچال چطور از چی میتونه باشه؟

    1. اکسیر سرویس گفت:

      سلام روز شما بخیر باشه،
      معمولا دلیل آب دادن آبسردکن خیلی بستگی به مدل آبسردکنداره و میتونه خیلی متفاوت باشه. اگه آبسردکن دستگاهتون به صورت دستیه احتمالا سوپاپ یا واشر سوپاپ اون مشکل داره. ولی اگه آبسردکنتون به آب شهری متصل شده این امکان وجود داره که پدال آب یا شیر برقی معیوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *