کولر گازی

راهنمای تعمیر کولر گازی خارجی

راهنمای تعمیر کولر گازی خارجی

راهنمای تعمیر کولر گازی خارجی

در هوای گرم تابستان استفاده از کولر گازی و آبی راهکاری برای کاهش دمای محیط است. با توجه به کارایی لوازم خنک کننده در تابستان، خرابی کولر مشکل بزرگی است که باید به سرعت در رفع آن کوشید.

تعمیر کولر گازی خارجی و اسپلیت یک تخصص است و باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. در این مبحث قصد داریم راهکارهایی را برای تعمیر کولر گازی و اسپلیت به شما پیشنهاد کنیم. قبل از مراجعه به تعمیرکار این موارد را بررسی کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

چنانچه کولر گازی خارجی؛ به جای باد خنک و مطبوع، باد گرم داشته باشد به مفهوم وجود یک مشکل در کولرگازی است البته به معنای خرابی کامل دستگاه نیست ولی باد گرم نشان دهنده خرابی و یا وجود اشکال در یکی از قسمت‌های کولر گازی است. اگر به تازگی کولر گازی را نصب کرده‌اید باید توجه داشته باشید که یونیت خارجی دستگاه در جای مناسبی نصب شود. جریان هوای اطراف کولرگازی در باد کولر تأثیر دارد.

در مناطقی که هوا بسیار گرم است باد گرم کولر، به محض روشن شدن طبیعی است و امکان دارد دستگاه به مدت ۱۰ دقیقه باد گرم داشته باشد و به تدریج خنک شود. در صورتی که پس از این مدت کولر گازی همچنان باد گرم پخش می‌کند بهتر است فوراً کولر را خاموش کنید تا به قسمت‌های دستگاه فشار بیشتری وارد نشود.

 

علت باد گرم کولر گازی چیست؟

علت باد گرم کولر گازی چیست؟

  1. قبل از هر اقدامی درجه حرارت دستگاه را تنظیم نمایید. گاهی تنظیم کنترل دستگاه به هم ریخته و دمای کولر گازی؛ روی عدد بالاتری تنظیم شده که موجب وزیدن باد گرم خواهد شد. در منازل مسکونی با وجود کودکان این موارد بیشتر مشاهده می‌شود.
  2.  از بسته بودن درها و پنجره‌ها غافل نشوید. چنانچه همه پنجره‌ها باز باشد به کولرگازی فشار زیادی آمده و می‌تواند موجب وزش باد گرم شود. این موردی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.
  3.  در بسیاری از مواقع نیازی به تعمیر کولر گازی نیست بلکه کافی است تا کولر گازی را تمیز کنید. اگر کولر گازی باد گرم دارد تمیزی فیلترها را بررسی نمایید و در صورت لزوم فیلترها را به خوبی تمیز کنید.
  4. . گاهی خرابی فن تهویه موجب می شود تا کولر گازی به درستی کار نکرده و باد گرم پخش کند. چنانچه فن تهویه کار نمی کند بهتر است با یک تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید
  5.  اگر کولر گازی؛ دچار مشکلات برقی باشد تا رفع شدن کامل مشکل بهتر است از روشن کردن کولر گازی خودداری کنید. تعمیر کولر گازی در قسمت های برقی را به حرفه ای ها بسپارید.
  6.  سوختن برد کولر هم یکی از دلایلی است که موجب عدم کارکرد صحیح کولر گازی و اسپلیت می‌شود. تعمیر این قسمت کمی حساس بوده و نیاز به متخصص با تجربه دارد.
  7. گاهی پروانه گرداننده کمپرسور هرز شده و کمپرسور عملکرد درستی ندارد. سوختن کمپرسور هم موجب باد گرم کولرهای گازی و اسپلیت‌ها می‌شود که باید هر چه زودتر تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض شود
  8.  فن بیرونی نیز نیاز به بررسی دارد. خرابی فن کندانسور بیرونی بر کارکرد صحیح و وزش باد مطبوع اسپلیت تأثیر دارد.

 

علت چکه کردن آب کولر گازی چیست؟

 

علت چکه کردن آب کولر گازی چیست؟

  • مسدود شدن خروجی سینی تخلیه با گردوغبار، اصلی‌ترین عامل چکه کردن در کولرگازی است که باید به آن توجه کرد. راه تخلیه بایستی کاملاً باز بوده و عاری از لجن و گرفتگی باشد.
  • یکی از مواردی که موجب چکه کردن کولر می‌شود تاخوردگی شلنگ تخلیه آب است. در مواردی که شلنگ تخلیه به سطل هدایت می‌شود مراقب تاخوردگی و مسدود شدن مسیر باشید تا آب به درستی هدایت شود. سرریز شدن آب سطل نیز می‌تواند موجب برگشت آب به داخل کولر گازی شود که در این صورت شاهد چکه کردن کولر خواهید بود.

صحیح‌ترین راه برای تخلیه آب در کولر گازی این است که با لوله کشی توکار و لوله مرکزی، آب تولید شده به مجرای صحیح هدایت شود.

  • اگر لوله‌ها عایق نباشند نیز کولر گازی چکه خواهد کرد. لوله گاز چنانچه عایق بندی نشود با جذب رطوبت هوا می‌تواند آب را به داخل منزل به صورت قطره‌ای هدایت کند.
  • کمبود گاز کولر گازی نیز بر کارکرد صحیح دستگاه تأثیر دارد. یخ زدن پنل‌های داخلی با گاز کولر در ارتباط است که با خاموش شدن کولر این یخ‌های آب شده به صورت چکه سرازیر می‌شوند. نشت گاز کولر نیز باید توسط کارشناس بررسی شود و محل نشت، جوش کاری شده مورد آزمایش فشاردهی قرار گیرد.

برفک زدن بخش هایی از کولر گازی

برفک زدن بخش‌هایی از کولر گازی:

برای برطرف کردن این مشکل ابتدا می‌بایست به داخل کندانسور کولر گازی دسترسی پیدا کنید. یعنی همان بخشی که در بیرون خانه شما در مدل کولر گازی اسپلیت، قرار دارد. معمولاً برفک کولر گازی بر روی کویل اواپراتور ایجاد می‌شود.

  •  برای حل مشکل برفک کولر گازی؛ باید دستگاه را روشن و روی حالت فن قرار دهید تا یخ‌ها به‌ مرور زمان خشک شود. در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت می‌بایست با اندک مهارتی دست به کار شوید، چون نداشتن مهارت کم در این زمینه می‌تواند شما را دچار مشکل کند.
  •  پس از ذوب شدن یخ، سیم پیچ داخلی اواپراتور را بررسی کرده و در صورت وجود آلودگی و کثیفی، آن را تمیز کنید یا آن را با پمپ‌های وکیوم پاک‌سازی و تمیز کنید.
  • اگر این راه‌حل‌ها برای شما کاربردی نبود، احتمالاً نشتی گاز مبرد دارید. علت دیگر ممکن است خرابی یا کثیفی زیاد خروجی هوا کولر گازی شما باشد. این علل به بهترین وجه توسط یک تکنسین کولرگازی تشخیص داده و برطرف می‌شود.

کلام آخر راهنمای تعمیر کولر گازی خارجی

هرچه در این مقاله بیان کردیم، مشکلاتی بود که شاید برای هر کولر گازی در هر برندی در طول مدت استفاده به وجود بیاید. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله یکسری از ابتدایی‌ترین مشکلات کولرگازی را بدون نیاز به تعمیرکار حل نمایید.

در این مقاله سعی کردیم راهنمای تعمیر کولر گازی خارجی را در اختیارتان قرار دهیم. به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از موارد کولر شما با تعمیر میتواند مانند روز اول برای شما کارایی داشته باشد.

شما میتوانید با استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی تمامی موارد و عیب های احتمالی کولر گازی خود را رفع کنید برای این کار کافیست با متخصصین اکسیر سرویس تماس حاصل نمایید. برای اینکار کافیست بر روی لینک تعمیر کولر گازی کلیک کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *