ماکروفر

از بین بردن بوی بد ماکروویو | 12 راه حل خوش بو کردن ماکروفر

بوی بد ماکروویو

روش های از بین بردن بوی بد ماکروویو

برای افرادی که زمان کمی دارند و نمی‌توانند برای گرم کردن غذا وقت بگذارند این وسیله بهترین راه حل است. با این وسیله حتی می‌توان غذاهایی را به سرعت درست کرد.

بهترین راه برای از بین بردن بوی بد از ماکروفر

روش های متفاوتی برای از بین بردن این بو وجود دارد. در زیر روش های مختلف از بین بردن بود و انواع بوهایی که از این وسیله ممکن است یرون آید را گفته ایم.

موادی که برای از بین بردن بوی ماکروفر مناسب است

  1. سرکه سفید
  2. آب لیمو
  3. لیمو
  4. وانیل
  5. جوش شیرین
  6. صابون

هزینه تعمیر تلویزیون در سال 1401 | لیست قیمت انواع تلویزیون

روش از بین بردن بوی بد ماکروویو توسط سرکه سفید

در ظرفی که مناسب و ساخته شده برای این وسیله است 4 قاشق چای خوری سرکه سفید بریزید و با آب پر کنید. محلول ساخته شده را طی زمان 6 دقیقه در حرارت بالا داخل وسیله بگذارید. بعد از تمام شدن 6 دقیقه اجازه دهید محلول دستساز شما یک ساعت درون دستگاه بماند.

بعد از یک ساعت محلول را بیرون آورده و با دستمال و آب و صابون درون آن را تمیز کنید.

15 علت برفک زدن یخچال | نحوه جلوگیری و راهکارهای از بین بردن

رفع بوی بد مایکروفر توسط آب و صابون و سرکه

روش های از بین بردن بوی بد ماکروویو توسط سرکه

باز هم می‌توانید کاس ای که مناسب قرارگیری در ماکروفر باشد را با سرکه پر کنید. نیازی نیست دستگاه را روشن کنید، اجازه دهید تا زمانی که بوی بد از دستگاه از بین برود کاسه در آن بماند. مانند مرحله بالا می‌توانید در نهایت با آب و صابون درون وسیله را تمیز کنید.

اگر کاسه یا وسیله مناسب برای ترکیب محلول یا سرکه ندارید می‌توانید یک دستمال که به سرکه ترکیب شده درون دستگاه بگذارید و بعد از مدتی باز هم با آب و صابون تمیز کنید.

روش از بین بردن بوی بد ماکروویو با آب لیمو

آب لیمو می‌توانید جایگزین سرکه شود. همانند بالا که محلولی را درست کردید، درون ظرفی مناسب 5 قاشق چای خوری آب لیمو را با آب ترکیب کنید. 6 دقیقه با درجه حرارت بالا روشن کنید. بعد از تمام شدن 6 دقیقه اجازه دهید محلول دستساز شما یک ساعت درون دستگاه بماند.

بعد از یک ساعت محلول را بیرون آورده و با دستمال و آب و صابون درون آن را تمیز کنید.

هزینه تعمیر یخچال در سال 1401 | لیست قیمت همه مدل خرابی

روش از بین بردن بوی بد مایکروویو با لیمو

باز هم می‌توانید تکه های لیمو را در ماکروفر بگذارید. ، ماکروویو را به مدت 5 دقیقه روشن کرد اجازه دهید تا زمانی که بوی بد از دستگاه از بین برود لیمو در آن بماند. مانند مرحله بالا می‌توانید در نهایت با آب و صابون درون وسیله را تمیز کنید.

رفع بوی بد ماکروفر توسط وانیل

همانطور که می‌دانید وانیل از خشبوترین موادی است که می‌توان وسایل را با آن خشبو کرد. یک قاشق چای خوری از این ماده (وانیل) را در کاسه ای که آب درون آن است بریزید و داخل ماکروفر بزارید. دستگاه را روشن کنید تا این ماده بجوشد. مدت زمان مناسب برای این کار نیم ساعت است. بعد از نیم ساعت کاسه را دربیاورید و با دستمال کابین را پاک کنید.

رفع بوی بد ماکروفر توسط جوش شیرین

روش های از بین بردن بوی بد ماکروویو توسط جوش شیرین

جوش شیرین هم یک پاک کننده عالی و بی ضرر است. 5 قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه آب ریخته و 6 دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید یک ساعت در دستگاه بماند.

همچنین می توانید یک پارچه را در محلول آب وجوش شیرین فرو برده و با آن دستگاه را پاک کنید.

گاز یخچال | علائم خالی شدن گاز یخچال چگونه بفهمیم تمام شده

از بین بردن بوی بد گوشت

بوی بد از هر وسیله ای دو دلیل می‌تواند داشته باشد:

  1. پختن یا قرار دادن مواد غذایی که بو دارند و ممکن است موجب بوی بد شود.
  2. بوی سوختگی یا خرابی

پخت و پر یا حتی گرم کردن موادی مانند مرغ‌، گوشت و مخصوصا ماهی می‌تواند بوی نامطبوعی را از دستگاه پخش کند. اگر این بو ماندگار باشد، برای گرم کردن مواد غذایی دیگر مانند نان و … دچار مشکل خواهید شد و بوهای دیگر بر روی نان و … تاثیر میگذارند.

بهترین روش برای از بین بردن بوی گوشت از ماکروفر سرکه سفید است. همانظور که در بالا خواندید محلولی درست کنید و دستگاه را روشن کنید. داغ شدن سرکه باعث از بین رفتن بوی بد و همچنین کشتن باکتری و ویروس ها می‌شود.

7 علت داغ شدن ماشین لباسشویی | جلوگیری از گرم شدن لباسشویی

جمع بندی

زمانی که بوی بدی از این وسیله یعنی ماکروفر بیرون می‌آید، هر غذایی که برای گرم کردن یا پختن درون آن قرار دهید طعم ناخوشاندی می‌گیرد و باعث ایجاد ناراحتی می‌شود. با چند روش ساده که دربالا توضیح داده شد می‌توانید بوی بد را از این وسیله از بین ببرید.

اگر نظر یا پیشنهادی دارید و یا روشی را استفاده کرده اید که برای از بین بردن بوی بد ماکروفر تاثیر گذار بوده است زیر همین مقاله برای ما بنویسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *