کولر گازی

ارور کولر گازی گری | 30 خطا و عیبیابی اسپلیت گری

ارور کولر گازی گری

ارور کولر گازی گری

GREE در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد. این کارخانه کوچک در آغاز با خطوط تولید تنها پنجره‌های تهویه مطبوع و حجم تولید سالانه کمتر از ۲۰۰۰۰ مجموعه بود. با یک سری از محصولات قابل‌عرضه به بازار، GREE فرصت‌های بازار را در دست گرفته و شروع به ساخت تصویر نام تجاری گری کرد. در این مقاله ما قصد داریم به انواع ایرادات کولر گازی گری، خطاها و ارورهای کولرگازی گری بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تماس با ما

ارورهای کولر گازی گری

خطای E1:

 این ارور مربوط به سنسور دما است و بهتر است که از روشن بودن سنسور دما، اطمینان پیدا کرد. در بعضی موارد هم ظاهر شدن خطای E1 در دستگاه گری، ممکن است به علت افت و ضعیف بودن جریان الکتریکی یا بالا رفتن بیش از حد گاز مبرد و حتی بالا بودن دمای محیطی که اسپلیت در آن قرار گرفته باشد.

علت و انواع بوی بد کولر گازی و 3 راه رفع بوی بد از اسپلیت

ارور کولر گازی گری E2:

این ارور در کولر گازی گری نشان دهنده؛ محافظ ضد یخ است با نمایش دادن این کد، زمانی که کالا در حالت برودت قرار می‌گیرد فن و کمپرسور از کار می ایستند. در برخی موارد این موضوع، به علت کثیفی اواپراتور یونیت درونی است. با سرویس دوره ای این دستگاه می‌توان از بروز این مشکل و مشکلات دیگر جلوگیری کرد.

خطای E3:

این ارور نشان دهنده؛ محافظ فشار کم در کمپرسور است و در این حالت اسپلیت، به کلی از کار می‌افتد. همچنین می‌توان این ارور را، علامتی برای کاهش یا کم‌شدن و یا حتی نشتی گاز مبرد هم دانست.

خطای E4 کولر گازی گری:

این کد به معنای محافظت از کمپرسور؛ در برابر دمای بالای تخلیه بوده و در چنین شرایطی یونیت خارجی با کمک سنسور دما تشخیص می‌دهد که دمای تخلیه کمپرسور بیش از حد دمای نرمال است. به عبارتی کمپرسور بیش از حد داغ شده و اورلود کرده و همراه با فن خارجی از کار می‌افتد. درحالی‌که فن داخلی کولرگازی توشیبا همچنان کار می‌کند.

ارور کولر گازی گری E5 

این کد به معنای حفاظت از دستگاه؛ در برابر جریان بیش از حد الکتریکی است. به عبارتی دیگر، ولتاژ تأمین برق دستگاه نوسانات زیادی دارد. البته این احتمال هم وجود دارد که اپراتور دستگاه بسیار کثیف باشد. در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که فن خارجی و کمپرسور از کار بیافتند.

خطاهای کولر گازی گری

خطای E6 کولر گازی گری:

اتصال بین برد یونیت خارجی و یونیت داخلی مشکل پیدا کرده است؛ بنابراین تعمیرکار باید مهم‌ترین قطعات دستگاه، یعنی برد را چک کند.

هزینه سرویس کولر گازی | تعرفه تعمیرات اسپلیت در 1401

ارور کولر گازی گری E8:

عملکرد موتور فن داخلی کولرگازی؛ دچار مشکل شده است. در چنین شرایطی فن داخلی مشغول به کار است، اما یونیت داخلی سیگنالی از آن دریافت نمی‌کند. این مشکل سبب ازکارافتادن دستگاه برای دقایقی می‌شود. شما می‌توانید این مشکل را با از برق کشیدن دستگاه و ریست آن، برطرف نمایید. اما اگر در یک ساعت ۶ بار، با سو عملکرد در فن داخلی مواجه شدید، باید برای تعمیر کولرگازی اقدام کنید.

خطای E9:

 این خطا به سوئیچ سطح آب؛ در کولرگازی مربوط می‌شود.

خطای EU کولر گازی گری:

 کد خطای EU؛ به معنی کاهش میزان ولتاژ و تناوب به دلیل حرارت بالا در کولرگازی است. در چنین شرایطی، کولرگازی بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام می‌دهد، اما میزان ولتاژ و تناوب به‌شدت کاهش‌یافته است.

خطای F0:

سنسور دمای به‌ کار رفته در یونیت داخلی؛ مشکل دارد. اگر مشکل موجود در سنسور دما، تنها در حالت فن وجود داشته باشد، فقط کد خطا نشان‌داده‌شده و دستگاه می‌تواند به طور عادی کار کند.

خطای F1:

اتصالی کوتاه در سنسور دمای اواپراتور وجود دارد. اگر این اتصال از ۵ ثانیه بیشتر شود، دستگاه آن را به شکل ارور F1 نشان خواهد داد.

خطای F2:

این کد خطا به اتصالی کردن سنسور دمای کندانسور مربوط می‌شود.

خطای F3 کولر گازی گری:

سنسور دمایی دستگاه، اتصالی کرده است. اگر این اتصال خارج از محیط فن باشد، فقط ارور روی صفحه‌نمایش ظاهر شده و دستگاه می‌تواند به طور عادی کار کند. ظاهرشدن ارور F3 می‌تواند به دلیل، خرابی یکی از قطعات یونیت خارجی هم باشد.

خطای F4:

سنسور دمای خارجی دستگاه، دچار مشکل شده است. در چنین شرایطی امکان دارد کمپرسور و یا کل دستگاه از کار بیفتد.

تعمیر کمپرسور کولر گازی | علت و آموزش + اعزام نیرو 24 ساعته

ارور کولر گازی گری F5:

سنسور لوله رفت کمپرسور، دچار اتصالی شده است.

خطای F6:

این کد به معنای افت فرکانس و کاهش ناشی از اضافه‌بار است. البته این کد می‌تواند مربوط به خرابی، برد هم باشد. اگر بعد از چند بار روشن و خاموش‌کردن دستگاه، همچنان با این کد مواجه می‌شوید بهتر است برای تعمیر دستگاه اقدام نمایید.

ایرادات کولر گازی گری

خطای F8 کولر گازی گری:

این خطا به معنای افت فرکانس ناشی از افزایش اضافه‌بار رخ می‌دهد. با وجود افت فرکانس، تمام قطعات دستگاه به شکل نرمال کار خواهند کرد اما در نهایت این افت می‌تواند منجر به اورلود دستگاه شود.

خطای F9:

این خطا به شما می‌گوید که دمای دستگاه، به‌شدت بالا است و یا گاز مبرد بسیار کم شده است. برای ازبین‌بردن این کد خطا می‌توانید، کولرگازی را مجدد راه‌اندازی و یا دستگاه را برای مدتی از برق بکشید.

ارور کولر گازی گری FA:

سنسور محفظه داخلی، اتصالی کرده است.

کد خطای PH کولر گازی گری:

 میزان ولتاژ برای قسمت DC دستگاه بالا است. در چنین شرایطی اگر دستگاه در حالت سرمایش قرار گرفته باشد، کمپرسور از کار می‌افتد. اگر دستگاه در حالت گرمایش باشد، با ظاهرشدن این کد، دیگر کار نخواهد کرد.

ارور کولر گازی گری U5:

 این کد به معنی، خرابی ردیاب جریان در کل واحد است.

خطای P5:

این خطا به محافظت از جریان بالای فاز در کمپرسور مربوط می‌شود.

خطاهای رایج کولر گازی گری

خطای P6 کولر گازی گری:

مشکلی در اتصال برد اصلی با برد درایور وجود دارد. این مشکل می‌تواند، به‌صورت خودکار برطرف شود.

تعمیر برد کولر گازی | 7 دلیل خرابی و نحوه تعمیر آن

خطای H1:

این ارور به شما می‌گوید که کمپرسور در حال کار است، همچنین حالت Defrosting یا یخ‌زدایی نرمال است.

خطای H3 کولر گازی گری:

این کد خطا به معنای حفاظت اورلود در کمپرسور است. با ظاهرشدن این کد، اگر دستگاه را در حالت سرمایشی تنظیم کرده باشید کمپرسور و فن خارجی از کار خواهند افتاد. در حالت گرمایشی نیز، تمام سیستم کار نخواهد کرد.

خطای H4:

این کد به شما می‌گوید که کل سیستم در شرایط نامطلوبی قرار دارد. در چنین شرایطی فشار زیادی به کمپرسور دستگاه وارد شده و احتمال اورلود شدن آن وجود دارد.

خطای H5:

این کد به معنای، حفاظت از برد IPM است. با ظاهرشدن این کد اگر دستگاه در حالت گرمایش باید، کل سیستم از کار خواهد افتاد. اگر دستگاه در حالت سرمایش قرار گرفته باشد، تنها فن داخلی کار خواهد کرد.

خطای H6 کولر گازی گری:

این خطا نشان‌دهنده مشکلی، در عملکرد موتور فن داخلی دستگاه است. تعمیرکار برای رفع این مشکل موتور دستگاه را، چک خواهد کرد. علاوه بر این، ممکن است تیغه فن نیز به دلیل نصب نادرست اشتباه بچرخد و باعث چنین اروری شود. اگر موتور نیز خراب بوده و به‌درستی نصب نشده باشد، باعث ظاهرشدن ارور H6 خواهد بود.

 خطای H7:

ظاهرشدن خطای H7، به معنای عملکرد اشتباه کمپرسور است.

خطای H0:

این کد به معنای کاهش فرکانس افت دما، به دلیل بالارفتن حرارت در حالت گرمایش است. به‌عبارت‌دیگر جریان متناوب دستگاه، با وجود کارکرد درست آن به‌شدت کاهش می‌یابد. این شرایط احتمال اورلود شدن دستگاه را افزایش خواهد داد.

خطای LC:

این کد اغلب اوقات هنگام راه‌اندازی دستگاه ظاهر می‌شود، به‌عبارت‌دیگر، اگر مشکلی در حین راه‌اندازی دستگاه در قطعات رخ دهد، خطای LC شما را از وجود مشکل آگاه خواهد کرد. گاهی اوقات ایراد در کمپرسور نیز، می‌تواند باعث چنین خطایی شود.

خطای LD کولر گازی گری:

ارور LD به معنای ازدست‌دادن فاز، در کمپرسور است.

خطای LE:

این کد به معنای، قفل شدن محافظ چرخشی کمپرسور است.

ارور کولر گازی گری U1:

این کد خطا مربوط به اختلال جریان فاز در کمپرسور دستگاه است.

خطای U2 کولر گازی گری:

دستگاه با افت ولتاژ روبرو شده و باید از کمپرسور محافظت شود. یعنی در مدار جریان کمپرسور، مشکلی وجود دارد. ممکن است تعمیرکار برای رفع این مشکل، پنل کنترل در یونیت خارجی را تعویض کند.

ارور کولر گازی گری U3:

هنگامی که ولتاژ ورودی، دارای نوسانات زیادی باشد خطای U3 ظاهر خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر این کد خطا به معنای، حفاظت از افت ولتاژ PN است.

ریست کردن کولر گازی | ریست انواع برندها و کنترل اسپلیت

خطای U7:

این کد هنگامی ظاهر می‌شود که اختلاف دمای اواپراتور و سنسور دما، در کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد. این کد خطا می‌تواند روی عملکرد شیر برقی کولرگازی، تأثیری به‌شدت منفی بگذارد.

ارور کولر گازی گری U8:

سنسور دمای کولرگازی گری قطع شده است. این احتمال نیز وجود دارد که سوئیچ مدار موتور فن داخلی، دچار ایراد شده باشد.

خطای U9:

دستگاه در تشخیص میزان ولتاژ مشکل دارد.

خطای EE کولر گازی گری:

مشکلی در برد ایپرم رخ‌داده است. با عوض‌کردن پنل کنترل، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

خطای P6:

با ظاهرشدن این کد باید بدانید که اتصال و ارتباط درستی بین برد اصلی با برد درایور وجود ندارد.

خطای PU:

ارور PU به شما می‌گوید که عملکرد شارژ خازن با مشکل مواجه شده است.

خطای P7 کولر گازی گری:

با دیدن این ارور، باید بدانید که مدار سنسور حرارتی ماژول دچار مشکل شده است. همچنین برد IPM نیز، می‌تواند معیوب شده باشد.

ارور کولر گازی گری PL:

این کد به معنای این است که ولتاژ DC busbar بسیار پایین است.

ارور کولر گازی گری PC:

یکی از سنسور‌های دستگاه، مشکلی جدی دارد.

کلام آخر ایرادات کولر گازی گری

در این مقاله سعی کردیم، تمامی ایرادات کولر گازی گری و همچنین ارور کولرگازی گری را به شما بگوییم. اگر با اروری مواجه شدید که در این مقاله به آن اشاره نشده است و یا خودتان نمیتوانید آن را تعمیر کنید؛ باید کولرگازی خود را به متخصصان و تعمیرکنندگان کولر گازی گری بسپارید. شما میتوانید با استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی تمامی موارد و عیب های احتمالی کولر گازی خود را رفع کنید برای این کار کافیست با متخصصین اکسیر سرویس تماس حاصل نمایید. برای اینکار کافیست بر روی لینک تعمیر کولر گازی کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *