هیتر گازی

انواع هیتر گازی

بهترین هیتر گازی

انواع هیتر گازی

هیترهای گازی؛ دارای تنوع بسیار زیادی هستند. اگر قصد خرید هیتر گازی دارید، لازم است که با انواع هیتر گازی آشنا شوید، تا بتوانید مناسب‌ترین نوع هیتر گازی را برای تأمین گرمایش محیط مورد نظر خودتان انتخاب نمایید. چند مورد اساسی وجود دارد که دانستن آن‌ها شما را در انتخاب هیتر گازی مناسب راهنمایی خواهد کرد.

هیترهای گازی؛ به دو نوع هیترهای قابل حمل (بدون دودکش) و هیتر گازی (دودکش دار) تقسیم بندی می‌شوند. این دو نوع هیتر دارای انواع متنوعی هستند. هیترهای تابشی‌، کنوکتورها، کنوکتورهای تابشی، هیتر دودکش‌دار تابشی و هیترهای دیواری از جمله هیترهای گازی به شمار می‌روند.

علاوه بر این، اندازه‌ی هیتر و نوع سوخت گازی که انتخاب می‌کنید، باید مناسب کاربری آن باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به صورت مختصر شما را با برخی از مدل‌های پرکاربرد هیترهای گازی آشنا کنیم.

انواع هیتر گازی

هیتر گازی قابل حمل یا بدون دودکش مخصوص فضای بسته

هیترهای گازی؛ قابل حمل بسیار کم مصرف هستند. بازده این هیترها در تبدیل سوخت به گرمای مفید تقریبا ۹۰ درصد است. این هیترها نیازی به نصب ندارند.

هیترهای گازی؛ بدون دودکش  مقداری گاز سوخته داخل محیط خانه نشر می‌دهند که از لحاظ استاندارد ایمنی این مقدار تایید شده است و خطری برای انسان ندارد.

البته اگر درخانه کودک خردسال، خانم باردار، و یا شخص بیماری باشد، به دلیل امکان حساسیت به گازهای منتشر شده در فضای خانه، باید جوانب احتیاط را نگه داشت.

هیترهای گازی؛ بدون دودکش نباید در اتاق خواب و یا اتاق های کوچک مانند فضای حمام مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال در بسیاری از مواقع این هیترهای میتواند به شما کمک کند، چرا که درصورت پیروی دستورالعمل‌ها و تامین تهویه‌ی لازم، این هیترها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

هیتر گازی دیواری

هیترهای قابل حمل، با توجه به نحوه‌ی انتشار گرما به سه نوع تقسیم می‌شوند.

  1. هیترهای گازی تابشی

هیترهای تابشی؛ گرمایی شبیه به گرمای خورشید تولید می‌کنند. هیترهای تابشی گازی؛ درمرحله‌ی اول افراد و اشیایی را که مقابل‌شان قرار دارد را گرم میکند. مدل کوچک‌تر این هیترها برای کاربردهای اختصاصی به‌کار می‌رود.

یکی از مزایای این هیترها: قیمت پایین آن‌ها در مقایسه با هیترهای دیگر است. هم‌چنین هیترهای تابشی گازی نیازی به اتصال به برق ندارند.

از معایب هیترهای گازی تابشی؛ میتوان ظاهر قدیمی آن‌ها و گاهاً توزیع نامطلوب گرما را نام برد. هیترهای گازی تابشی تنها فضای روبروی خود را گرم می‌کنند.

  1. کنوکتورها

کنوکتورها؛ با شیوه‌ی انتقال گرما و جریان هوا، محیط را گرم می‌کنند. کنوکتورها علاوه بر مشعل گاز، مجهز به یک فن هستند تا گرما را به شکل مناسب در فضا پخش کنند.

از مزیت‌های کنوکتورها: تجهیزات جانبی پیشرفته‌ی آن‌ها، مانند کنترل از راه دور، تایمر، تکنولوژی دفع دود کم، و کنترل‌ ترموستاتیک الکترونیکی است.

علاوه بر این، کنوکتورها ظاهر شیک و پسندیده‌ای هم دارند. از معایب کنوکتورها قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با هیترهای تابشی است. هم‌چنین برای راه‌اندازی فن در کنوکتورها، به اتصال برق نیاز است.

  1. کنوکتورهای تابشی

کنوکتورهای تابشی؛ دو روش تولید گرما را هم‌زمان دارا هستند. این هیترها از طریق تابش، گرمای مستقیمی مقابل خود تولید نموده و سپس به وسیله‌ی یک فن، گرمای تولید شده را در محیط انتشار می‌دهند.

از مزایای این هیتر؛ تامین گرمای مستقیم و در عین حال توزیع آن به اطراف است. قیمت این هیترها کمتر از کنوکتورها و بالاتر از هیترهای تابشی است.

کنوکتورهای تابشی هم به اتصال برق نیاز دارند و به اندازه‌ی کنوکتورها دارای تجهیزات پیشرفته نبوده و ظاهری قدیمی دارند.

  1. هیترهای دودکش‌دار مخصوص فضاهای بسته

هیترهای دودکش‌دار؛ گرمای حاصل از سوخت گاز را بدون وارد کردن دود در محیط تامین می‌کنند.  این هیترها دود حاصل شده از سوخت گاز را مستقیما از طریق دودکشی در سقف یا دیوار، به خارج از خانه هدایت می‌کنند.

دودکش‌های قدیمی به شکل مستقیم بودند، اما طراحی جدید دودکش‌های امروزی و هم‌چنین انعطاف پذیری آن‌ها، امکان نصب در حالت‌های افقی و عمودی را آسان می‌کند.

قیمت هیترهای دودکش‌دار؛ بالاتر از هیترهای قابل حمل است و باید همراه با فیلتر گاز نصب شوند. این هیترها به اندازه‌ی هیترهای قابل حمل گازی کم‌مصرف نیستند.

هیتر گازی

هیترهای دودکش‌دار به سه نوع متفاوت تقسیم می‌شوند:

  1. هیترهای دودکش‌دار تابشی

هیترهای دودکش‌دار تابشی؛ کنوکتورهایی تابشی هستند که از یک دودکش برای دفع دود سوخت استفاده می‌کنند. این هیترها گرمای تابشی را به صورت مستقیم در مسیر روبروی خود ساطع کرده و با استفاده از یک فن گرما را به دیگر نقاط محیط انتقال می‌دهند.

از مزایای این هیترها؛ اینست که درعین تولید گرما در جهت مستقیم، گرما را در محیط پخش کرده و دود آن وارد محیط خانه نمی‌شود.

سایز بندی این هیترها به نحوه ای است که می‌توانند در شومینه جای داده شوند و یا خود به صورت مستقل نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند. برای نصب این هیترها به فیلترگازی نیاز دارید. همچنین این هیترها دارای ظاهر قدیمی است.

  1. هیتر گازی دودکش‌دار مخصوص فضاهای بزرگ

این هیترها؛ هیترهای کنوکتور هستند که مجهز به دودکش قوی و پیشرفته‌ هستند.با استفاده از این هیترها می‌توان فضای بسیار بزرگی را، بدون ورود دود به محیط، گرم نمود.

طراحی ظاهری این هیتر؛ به‌روز و شیک بوده و تجهیزات جانبی پیشرفته‌ای مانند کنترل از راه دور، تایمر، و کنترل‌های ترموستاتیک الکترونیکی دارد.

همچنین از معایب آن میتوان به قیمت بالای این هیترها و نیاز داشتن به نصب فیلتر گازی برای راه اندازی اشاره نمود.

  1. هیتر گازی دیواری یا کوره‌های دیواری

هیترهای دیواری و یا کوره‌های دیواری؛ نوعی از هیترهای دودکش‌دار هستند که برای نصب روی دیوار طراحی شده‌اند. با استفاده از ابزار آداپتور هم می‌توان این هیترها را به عنوان جایگزینی برای کوره‌های دیواری قدیمی، نصب نمود.

به عنوان نوعی از کنوکتور، این هیترها حجم زیادی از گرما را تولید و منتشر می‌کنند. از معایب آن میتوان به قیمت بالای آن ها در مقایسه با دیگر هیترها اشاره کرد. این هیترها هم نیازمند نصب فیلتر گازی هستند.

 

کلام آخر انواع هیتر گازی

 ما در این مقاله به بررسی انواع هیتر گازی پرداختیم. توجه داشته باشید قبل از خرید هیتر گازی حتما در مورد انواع آن تحقیق کرده تا باتوجه به نیاز و بودجه خودتان، بهترین انتخاب را داشته باشید. در بسیار از موارد هیتر گازی شما تنها نیاز به تعمیر دارد تا مانند روز اول برای شما کار کند. اگر نیز به تعمیر هیتر گازی دارید کافیست بر روی لینک تعمیر هیتر گازی بزنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *